maandag 18 juni 2018

Recensie: Inferno (Talon #5) - Julie Kagawa

Hii,

Eindelijk heb ik Inferno gelezen, het slot van de Talon serie, en weet ik hoe de serie afloopt! Ik ben onwijs fan van de serie en heb alle delen minimaal 4 sterren gegeven.

Waar gaat Inferno over?
Ember heeft ontdekt dat de Oudste Draak, de leider van de wrede drakenorganisatie Talon, maar op één ding uit is: heerschappij over de wereld. Nu de Orde van St.-Joris is vernietigd, staan zij, Riley en Garret er alleen voor. Er is nog een heel kleine kans om de wereld te redden. Daarvoor moet het drietal afreizen naar een plek diep in het Amazonewoud, waar ze op zoek gaan naar een geheimzinnige figuur die de sleutel in handen zou hebben om Talon tegen te houden. Als Ember en haar vrienden de reis tenminste overleven.
Maar de tijd dringt, want Talon is bezig een enorm leger van drakenklonen te verzamelen voor een laatste, allesbeslissende slag. En als ze winnen, zal de wereld in brand staan.

Cover
De covers vind ik echt prachtig. Alle kleuren van de delen staan perfect bij elkaar in de kast en de voorkanten zijn zo fijn met het reliëf erop. Elk deel voelt anders, maar elk deel is weer even mooi. Ik vind het echt een hele mooie serie qua uiterlijk.

Epic
Ik vind deze serie echt super gaaf en dit slotdeel is net zo tof. Het is echt een super fijn slotdeel van de serie en ik vond het zeer geslaagd. In het begin was ik bang dat de herhaling ietwat teveel zou zijn, want je kreeg steeds een soort terugblikken middels dingen die mensen zeiden of gedachten tussendoor, maar gelukkig was dat snel voorbij en begon de echte actie. Er zitten hele toffe battles in en heerlijke plottwists. Ik bleef maar lezen, want het is erg spannend geschreven en met de tijdsdruk die er in het boek is wilde ik ook zo snel mogelijk weten hoe het af ging lopen. Ik ben heel erg blij met Julie's keuzes voor het verloop van het verhaal en het was voor mij een zeer bevredigend einde van een zeer gave serie.

Personages
In dit deel had ik eindelijk echt het gevoel dat de personages tot hun recht kwamen. Keer op keer waren er in de andere delen toch weer dingen waardoor iemand een andere keuze maakte, etc., maar in dit deel was iedereen naar mijn mening echt zichzelf en hierdoor waren interacties tof, ontwikkelingen waren tof en beslissingen waren tof. Ik blijf ook een groot fan van draken en in dit deel heb je er genoeg, dus dat was smullen.

Wat een serie
Ik kan niet genoeg liefde uitdrukken voor deze serie. Het is op alle vlakken een aanrader. Het is onwijs spannend, vol met actie, draken en plottwists én je kan ook nog eens je hart laten verwarmen door de liefde. Ik vloog door het deel heen, net zoals ik door alle voorgaande delen heen vloog en toen ik klaar was kon ik alleen maar zuchten. Tijd voor afscheid. Al blijven ze natuurlijk altijd shinen in de kast.

Ik wil uitgeverij Harper Collins hartelijk bedanken voor het uitgeven van deze geweldige serie en voor het opsturen van een recensie exemplaar van Inferno.

5/5 sterren