maandag 4 juni 2018

Recensie: de Strijdmagiër (Summoner #3) - Taran Matharu

Ik ben een grote fan van de Summoner serie en vandaag deel ik mijn gedachtes over deel 3 met je!

Waar gaat de Strijdmagiër over?
Fletcher en zijn vrienden moeten vechten om te overleven als ze de ether doorkruisen op zoek naar een weg terug naar hun eigen wereld. Terwijl ze worden opgejaagd door Wyvern-rijders en de wilde demonen die de buitenaardse jungles bewonen, begint de tijd te dringen voordat het tegengif tegen de levensgevaarlijke lucht van de ether opraakt. Maar dat is nog niet het grootste gevaar: Fletchers aartsvijand Khan heeft een plan om het koninkrijk en alles en iedereen waar Fletcher van houdt te vernietigen.

De flaptekst heb ik niet gelezen, want ik dook meteen in het verhaal. De covers vind ik van de hele serie echt ontzettend mooi en heel goed bij elkaar passen. Ik vind het tof dat ze echt contrasterende kleuren voor elk deel hebben gebruikt. Niet licht blauw, donkerblauw en zwart of zo, maar gewoon echt bam blauw, groen rood, paars. Heel mooi in de kast ook! Love it!

Meteen hooked
Ik weet niet wat het is met de Summoner serie, maar ik zit altijd gelijk in het verhaal. Vanaf pagina één grijpt deze serie mij en het laat me pas los als ik het boek helemaal heb uitgelezen. Je gaat het dan ook niet geloven, maar ik heb deze (vrij) dikke hardcover dan ook in één zit (!) uitgelezen! Wat een finale voor de serie! Deze serie is echt één van de beste series die ik ooit heb gelezen. Het bevat zo ontzettend veel gave ingrediënten en het verhaal neemt je helemaal mee. Onmisbaar op de boekenplank!

Slot
Waar ik deel twee een klein beetje in vond kakken, maakte dit deel het dubbel en dwars goed! Het is ontzettend avontuurlijk en spannend en zelfs ook gruwelijk en ontroerend. Ik wist een tijd lang niet dat dit het laatste deel zou zijn van de serie (want the Outcast is een companion boek over een van de andere personages en borduurt niet voort op dit verhaal), dus toen ineens de finale inzette was ik helemaal overrompeld. Ik vond het zo tof om te lezen hoe de verhaallijnen van alle open stukjes die je gedurende de serie verzamelt in elkaar kwamen en het was daardoor echt een mooi afgerond einde.

Lof lof en lof
Ik kan alleen maar zeggen: ga deze serie lezen. Het maakt niet uit waar je van houdt: elfen, orks, magiërs, demonen (Pokémon keur ik ook goed), dwergen, runen, draken... Je krijgt alles op je bordje. Heel tof hoe Matharu begon als Wattpad creatieveling en nu gewoon een gave serie heeft uitgegeven.

Verrassing: dit boek krijgt van mij de volle 5 sterren! Ik dank uitgeverij Best of YA hartelijk voor het opsturen van het recensie exemplaar.

1 opmerking:

1. Jaaaaa De Strijdmagiër is zo leuk! Heb er ook ontzettend van genoten :)