zondag 15 april 2018

Recensie + WIN!: Een schitterende Chaos - Claire Christian

Hii,

Vandaag vertel ik je wat ik vond van een Schitterende Chaos en kun jij een exemplaar winnen!

Waar gaat een Schitterende Chaos over?
Hoe de scherven van twee levens samen schitteren. Ava is kwaad op de wereld sinds de dood van haar beste vriendin Kelly. Ze maakt zichzelf onmogelijk op school en - hoe geliefd ze ook is - het geduld van de mensen om haar heen raakt op. Ze voelt zich eigenlijk alleen prettig als ze bij de Magic Kebab werkt. Gideon is Ava's tegenpool: een in zichzelf gekeerde jongen die zich het liefst terugtrekt in zijn eigen wereld, omringd door zijn lp's. Als hij zich tussen de mensen moet begeven is hij bang voor een paniekaanval - niet voor niets loopt hij al jaren bij een psychiater. Na de zoveelste mislukte sollicitatiepoging wordt hij bij Magic Kebab aangenomen als bordenwasser. In dat louche restaurant ontstaat tussen Ava en Gideon een voor beiden onverwachte, bijzondere vriendschap. Zullen ze elkaar tussen de scherven van hun levens kunnen vinden?

De flaptekst vind ik heel mooi klinken, maar lijkt me ook wel te duiden op een emotioneel zwaar boek. De cover vind ik niet heel bijzonder. Ik vind dat groene, rood en goud een beetje bij elkaar vloeken of zo en het is een beetje saai, maar dat is misschien ook wel weer mooi gezien de heftige lading van het boek.

Een afwisseling tussen ontroering, humor en schattige scènes
Eigenlijk is dit boek een hele mooie combi van zwaarbeladen scènes, grappige scènes en awkward of schattige scènes. Met deze afwisseling is het verhaal ook goed vol te houden en barst je niet constant in huilen uit. Ook houdt het het verhaal geloofwaardig, want het leven zit nou eenmaal niet vol met slechts één soort gebeurtenissen. Claire Christian brengt naar mijn mening de emoties van hoofdpersonages Ava en Gideon heel goed over. Ik voelde gewoon mee met Ava's verlies en de zware emoties die op haar schouders liggen, maar ook Gideon kon ik goed begrijpen en erg waarderen. Dit maakte dat ik al snel een band had met de personages en door het boek vloog. Claire's schrijfstijl is erg open en toegankelijk, wat maakt dat je precies begrijpt wat er gezegd wordt. De onderwerpen die worden aangesneden zijn best flink, maar ze worden wel neergezet zoals ze in de maatschappij voorkomen. Wat minder aan dit boek vond ik dat soms het vrij voorspelbaar was en soms dingen werden gezegd die ik een beetje gek vond in de situatie, maar verder is het echt een heerlijk, lief boek met actuele onderwerpen en een emotionele laag.

4/5 sterren

WIN!
Enthousiast geworden? Dat is mooi! Ik geef namelijk één exemplaar van een Schitterende Chaos weg aan de lieve lezers van My Perfect Book Life. En om het makkelijk te maken: je hoeft er dit keer geen spannende dingen voor te doen. Reageer alleen even hieronder dat je mee wil doen en ik verloot dit boek dan op zaterdag 21 april. Je kan dus meedoen t/m vrijdag 20 april 23:59. Mocht je naar YALfest gaan, kan ik je het boek ook daar overhandigen. Opsturen kan natuurlijk ook altijd. België mag ook meedoen, het boek kan door de brievenbus dus de kosten vind ik dan prima om te betalen <3

DE WINNAAR:
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedoen!
Ik heb alle namen in een name generator gegooid en de volgende naam kwam eruit: