woensdag 31 januari 2018

Recensie: Hartslag - Gail McHugh

Hoi!

Ik las Hartslag uit, het vervolg op Tweestrijd van Gail McHugh. Deze recensie kan enkele spoilers over het eerste deel bevatten. Let dus op ;)

Waar gaat Hartslag over?
Emily Cooper heeft eindelijk ingezien dat haar relatie met de manipulatieve Dillon niet goed voor haar is. Ze blaast hun huwelijk af. Eindelijk durft ze haar ware gevoelens onder ogen te zien: ze houdt van Gavin. Hij is de liefde van haar leven, maar ze heeft die liefde op het spel gezet door te lang bij Dillon te blijven.

Ze is bereid alles op te geven om Gavin terug te winnen en gaat naar hem op zoek in de hoop dat het nog niet te laat is. Ondertussen is Dillon niet van plan Emily zonder slag of stoot te laten gaan…

De cover straalt heel mooi het genre New Adult uit. Ik moet wel zeggen dat ik de zwarte kleur een beetje saai vind, omdat hij in de boekenkast gewoon niet opvalt zo. En dat mag best, want ik vind het een leuke serie!

Break up, make up
Aan het eind van Tweestrijd zijn Emily en Gavin door een domme fout uit elkaar. Het begin van dit boek besteedt de aandacht aan dat ze weer samen komen, maar dat is al vrij snel het geval, waardoor ik erg benieuwd werd naar wat de rest van het verhaal nog ging brengen. Ik moet zeggen dat uiteindelijk het verhaal toch nog een verrassende wending heeft genomen. Er zitten weer nieuwe problemen in, nieuwe misverstanden, spanningen en ruzies. En een Heel. Hoop. Seks.

Seks
Waar ik het aan de ene kant heel goed vind dat dit boek dicht bij het genre blijft, namelijk New Adult, vind ik aan de andere kant dat je meer een soort 50 tinten grijs aan het lezen bent dan een roman. Er zitten ontzettend veel passages in die eigenlijk alleen maar gaan over hoe gedetailleerd genot Emily en Gavin ervaren. Ik heb niks tegen dit soort passages, en ik denk ook dat dit soort passages juist maken dat je de twee heel graag bij elkaar ziet en ze leuk bij elkaar vindt passen, maar soms had het voor mij wel wat minder gemogen. De twee zitten op elk moment in en op elkaar, waarbij ik me af en toe maar afvraag waar je de zin nog vandaan haalt.

Dillon
Waar Dillon in het vorige boek natuurlijk al heel wat vijanden maakte, is hij in dit boek echt onuitstaanbaar. Hij vindt allerlei nieuwe manier om de relatie tussen Emily en Gavin te saboteren en ik vind dat hij een heel goed personage is daarmee. Hij is echt zo’n gluiperig, rijk mannetje die je daadwerkelijk in die wereld zou kunnen tegenkomen. Ondanks dat ik natuurlijk een pesthekel aan hem heb door zijn manier van doen, vind ik hem wel een soort spanning aan het verhaal mee geven. Je hebt gewoon een personage nodig om te haten.

Eind
Ik vloog echt door dit boek heen. Ik geloof dat ik hem in twee dagen uit had gelezen. De schrijfstijl van McHugh leest erg fijn weg en ik vind dat ze dit deel ook weer leuk heeft geschreven. Wel vond ik deel 1 beter, maar dit is zeker een serie die je moet gaan lezen!

Hartslag overtreft je stoutste dromen. En Gavin? Geef mij er zo een!

Ik dank uitgeverij Q hartelijk voor het opsturen van het recensie exemplaar!