zaterdag 2 december 2017

Recensie: Voor Eeuwig en Altijd - Sarah Dessen

Hoi hoi,

Een contemporary lees ik het liefst in de zomer, maar toen Clavis Voor Eeuwig en Altijd uitbracht, maakte ik daar graag een uitzondering voor. Sarah Dessen vind ik fijn schrijven en haar nieuwste boek leek me erg leuk. Samen met Odette Knappers deed ik een buddyread en lazen we het boek in 5 dagen uit.

Waar gaat Voor Eeuwig en Altijd over?
Een trouwerij op het strand, een huwelijk in een historisch pand, een jawoord in
een chic hotel: Louna heeft het allemaal al gezien. Haar moeder is immers weddingplanner. Zelf zijn Louna en haar moeder nogal cynisch over sprookjesliefdes, zeker nadat Louna's eigen eerste verliefdheid een dramatisch einde kende. Als ze de charmante Ambrose leert kennen, houdt ze hem dan ook op een veilige afstand. Maar Ambrose laat zich niet zo makkelijk afschepen ...

De cover vind ik wel mooi. Hele fijne kleuren, simpel en toch doelgericht. Wel vind ik hem ergens ook een beetje saai, maar ik vind hem wel mooier dan de originele cover van Once and for All.

Wedding planner
Het hele boek heeft een heerlijk fijne sfeer van bruiloften, liefdes en relatieproblemen. Echt een chicklit met de basisingrediënten, heerlijk. Ik vind Dessens schrijfstijl erg fijn en het boek las dan ook snel weg. Ik vind Louna een leuk personage, maar ik heb nog mijn bedenkingen over Ambrose. Hij is de book hunk, maar ik vind hem een beetje een zak. Hij maakte wel het lezen voor mij wat minder leuk, want ik zat constant te hopen dat Louna niet met hem zou eindigen.

School shooting
Wat ik aan dit boek heel mooi vond, was dat er een school shooting in zat. In het begin werd de link nog niet echt duidelijk tussen het belang van die shooting voor het verhaal en de personages, maar uiteindelijk werd dat echt mooi verworven met elkaar. Er zitten hoofdstukken bij die echt heel ontroerend zijn en ik vind dit hele aspect het boek echt goed doen. Het geeft diepgang aan het verhaal en gaf een boost aan mijn beoordeling.

Grappig en gewoon leuk
Voor Eeuwig en Altijd is echt een fijn boek om zo eens te lezen. Ik vond het wel weinig uitblinken, het was voor mij gewoon een leuk boek. De shooting was, zoals ik net zei, een pluspunt aan het verhaal, maar de rest was gewoon een leuk verhaal over de liefde met een paar grappige momenten tussendoor. Als je even ontspannen wilt met een fijn, snel weg te lezen boek, is Voor Eeuwig en Altijd een boek voor jou! Lekker even tussendoor met een wijntje en een schaaltje chips. Veel bijzonders vond ik er persoonlijk verder niet aan, maar je kan dat zelf natuurlijk gaan uitproberen ;)

Ik dank uitgeverij Clavis hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar.