zondag 10 december 2017

Recensie: De Royals: Verraad (De Royals #2) - Erin Watt

Haai daar!

In juni las ik de Royals: Verleiding, het eerste deel in de Royals serie van Erin Watt. Ik verbaasde me erover hoe geweldig gaaf ik dit boek vond en gaf het een dikke 5 sterren. Het boek eindigde met een verschrikkelijke cliffhanger en ik was heel blij toen ik in november eindelijk deel twee tot mijn beschikking had!

Waar gaat De Royals: Verraad over?
Reed Royal heeft alles: looks, status, geld. De rijke meiden op zijn eliteschool staan in de rij voor hem, maar sinds Ella in zijn leven is, interesseren die hem niet meer. Ella is anders: zij laat zich niet inpakken door een giga landhuis en geld. Reed gaat voor haar door het vuur. Wanneer hij een domme fout maakt en Ella wegjaagt, stort zijn rijkeluisleventje in. Hij moet en zal haar vinden; alleen met haar kan Reed zijn leven vol geheimen en verraad achter zich laten.

De covers vind ik heel mooi, helemaal de glansafwerking van de kaft. Het voelt heel tof en het leest heel makkelijk, zonder dat er snel vouwen in de rug komen. De kleurkeuzes en de vormen op de kaft vind ik ook wel iets hebben. De flaptekst klinkt in ieder geval weer tof, want ik ben echt team Reella.

Chaos
Het vorige deel eindigt met Ella die de kamer van Reed binnenloopt en hem met Brooke betrapt. Je denkt, net als Ella, gelijk het ergste en Ella gaat er dan ook zonder nog een tel erover te twijfelen, ervandoor. Dit deel start gelijk na het einde van deel één, met de chaos die het in huize Royal brengt dat Ella is vertrokken. Op school verspreiden de roddels al dat Ella abortus gaat plegen of dat iemand haar iets heeft aangedaan, maar eigenlijk weet alleen Reed waarom Ella er vandoor is. Hij zet zijn trots opzij en vraagt om hulp, hij wil Ella koste wat het kost terug.

Reella
Echt ik ship Reed en Ella zo erg. Ella heeft het hele boek een wrok tegen Reed en negeert hem, schreeuwt tegen hem en duwt hem weg. Ondanks dat ik ze liever bij elkaar zie, vind ik haar reactie wel super logisch. Het fijne vind ik wel dat Reed ten alle tijden zijn hoop houdt, hij geeft niet op en vecht als een gek voor Ella. Super lief en ook een fijn aspect van het verhaal, want als hij allemaal gekke wraakacties of weet ik het wat zou gaan uitvoeren, zou ik me zijn gaan ergeren aan het verhaal en aan hem.

Meer dan Reella
Waar deel één best heel gefocust was op Ella en Reed en hoe zij met heel moeizame sprongen uiteindelijk toch bij elkaar kwamen, is dit deel echt zoveel meer. Ella maakt een persoonsontwikkeling door en komt eindelijk voor zichzelf op, ze bedenkt wat ze wil en schrapt de onbelangrijke mensen uit haar leven. Ook de jongens hebben allerlei geheimen uit hun verleden waar ze nu mee moeten dealen of die aan het licht komen. De erfenis van Steve, Ella's vader, speelt een rol, de vriendschap met Ella's beste vriendin Val wordt steeds belangrijker, het getreiter op school door Queen Bee Jordan en nog zoveel meer zit in dit ene boek gepropt! Dat met daarbovenop een hele fijne schrijfstijl en herkenbare passages, maakt het een super fijn boek om te lezen. Het was - ondanks dat ik heel veel moest werken - in drie dagen uit.

Cliffhanger
Erin Watt is echt de koningin van de cliffhangers. Dit boek eindigt ook weer met zo'n dik vet exemplaar en argh geef me deel 3!

De Royals: