vrijdag 24 november 2017

Recensie: Duizelingwekkende Hoogte - Katharine McGee

Hi daar,

Vorig jaar gaf ik Duizend Hoog 5 sterren. Vandaag vertel ik je of het tweede deel, Duizelingwekkende Hoogte, ook zo goed beviel.

Waar gaat Duizelingwekkende Hoogte over?
New York, 2118. In Manhattan staat een wonderlijke supertoren van wel duizend verdiepingen. Leda, Watt, Rylin, Avery en Calliope genieten van een futuristisch glamourleven in de toren vol met hightech snufjes, maar ze houden gevaarlijke geheimen verborgen. Zonder dat ze het doorhebben, worden de vijf tieners in de gaten gehouden door iemand, iemand die wraak wil nemen. In een wereld van duizelingwekkende hoogtes kan één verkeerde stap een lange val betekenen.

De covers van deze serie vind ik heel erg mooi, maar tegelijkertijd ook wel wat donker. Het staat heel chique en sierlijk, maar toch valt hij een beetje weg in de boekenkast, wat wel zonde is, want deze serie verdient alle aandacht. De flaptekst klinkt weer tof: bekende personages en onbekende personages wisselen elkaar af. Gimme!

Gossip Girl meets Pretty Little Liars
Wat ik heel tof vind aan deze serie is dat het echt een combi is van Gossip Girl met alle roddels en een futuristische setting in het eerste deel, en dat in het tweede deel een Pretty Little Liars invloed wordt toegevoegd. Het wordt een stuk spannender, duisterder en ik vind het heerlijk hoe iedereen een groot geheim heeft en er ver voor wil gaan om dat geheim te houden. Ik vind het daardoor ontzettend pakkend en vlot lezen. De personages, de verhaallijn, de geheimen, de plotwendingen: ik krijg er niet genoeg van!

Een grandioos plot, intrigerende personages en een fantastische plotlijn. Een fenomenale serie! Zeker een van mijn favorieten.
Calliope
Nieuw in dit deel is het personage Calliope. Ik vond haar een super leuk personage. Samen met haar moeder komt ze even de boel oplichten en ik vind het heerlijk dat zij haar entree maakt in dit boek. Ze heeft een bijzonder uitgesproken persoonlijkheid en een duidelijke missie, en daarnaast ook weer totaal een ander personage dan alle verschillende personages die het boek al rijk is. Wel vind ik dat ze op een bepaald moment best snel een omslag maakt, die voor mij ietwat uit de lucht kwam vallen.

Meerdere verhaallijnen
Wat deze serie heel leuk - maar in het begin ook misschien wat verwarrend - maakt, is dat het meerdere verhaallijnen volgt. Ook dit boek weer volg je meerdere personages, maar ik moet zeggen dat ik in dit deel nóg makkelijker kon volgen wie er aan het woord was en wat er op dat moment speelde bij diegene. De personages heb ik wat eigen gemaakt en ik genoot daardoor volop van elk avontuur. Wel vond ik het jammer dat Atlas weinig te zeggen had in dit deel, terwijl hij wel een belangrijke rol speelt.

Cliffhanger
Echt, McGee is een koningin in cliffhangers. Het eerste deel eindigt met de bekendmaking van wie er nou van de Toren valt, waarbij je aan de ene kant een soort onthulling hebt, en dus een afsluiting, maar aan de andere kant is het juist totaal niet opgelost, want er komen zoveel vragen los. In Duizelingwekkende Hoogte eindigt het met een meer typische cliffhanger: spannend, maar nog niet duidelijk wat er gebeurt. Voor beide cliffhangers heb ik veel lof over, maar toch vind ik een cliffhanger waarbij je nog niet weet wie wat het vervelendst, want aaaaah ik wil deel 3!

Kortom, je zal het al verwachten: ik vond Duizelingwekkende Hoogte TOP! Ik geef het 5 dikke sterren en ik ben bizaaaaaaar benieuwd naar deel 3! Ondanks de hoeveelheid pagina's, vloog ik door het boek heen.

Ik dank uitgeverij Moon voor het opsturen van dit recensie exemplaar.

Ik ontving dit boek in ruil voor een recensie. Dit heeft mijn mening op geen enkele manier beïnvloed.