maandag 2 oktober 2017

Recensie: Alle Sterren - Marissa Meyer (The Lunar Chronicles #4.5)

Hola Lunartics!

Vandaag vertel ik jullie wat ik van de novellabundel Alle Sterren vond.

Waar gaat Alle Sterren over?
Hoe kwam Cinder in Nieuw Beijing terecht? Hoe werd Wolf een meedogenloze moordenaar? Waar komt Iko vandaan? Wanneer ontdekten lijfwacht Jacin en prinses Winter dat hun toekomst misschien anders zou worden dan verwacht?

Geheimzinnig, romantisch en verrassend: in Alle sterren kom je meer te weten over je favoriete personages in het Lunar Chronicles-universum. Een onmisbaar deel voor alle fans!

Nou, verrassing, ik vind de cover mooi. Natuurlijk is dat geen verrassing, want alle delen van TLC serie vind ik echt fantastisch mooi om te zien en te aaien. Wat een gave covers en ook deze vind ik weer super mooi gelukt! De flaptekst heb ik niet gelezen, maar ik weet wel dat het gaat om novella's voor alle hoofdpersonages in het boek. Ik ben zelf eigenlijk geen novella fan, ik vind namelijk vaak dat novella's niet veel toevoegen aan het verhaal, maar ik ben benieuwd!

They're back!
Het eerste wat ik dacht toen ik begon te lezen was: ze zijn terug! Mijn hoofdpersonages, die ik na Winter een beetje vaarwel heb gezegd, zie ik nu weer terug, en hoe! Helemaal vanaf het begin van alles, met Cinder en tot helemaal aan Winter aan toe en een eind goed al goed. Heerlijk om toch nog even wat langer van ze te mogen genieten, want ik ben echt dol geworden op alle personages (maar op Winter iets minder, oeps). Aan het einde van het boek was ik dan ook even sip dat het nu echt klaar is, maar toen zei Lotte ineens dat natuurlijk IKO uitkomt, de graphic novel van Blossom Books, dus sip zijn hoeft (nog) helemaal niet!

Herhaling
Eén ding wat me wel een beetje tegenstond aan dit boek was dat sommige verhalen dus niet veel nieuws toevoegden, iets waar ik al een beetje bang voor was. Tuurlijk heeft elk verhaal nieuwe feitjes en gebeurtenissen, want anders zou het verhaal er niet zijn, maar je komt gedurende de boekenreeks al een heleboel te weten en sommige dingen leken nu een beetje een hervertelling van die momenten, maar dan in een losse novella. Daardoor vond ik het ene verhaal ook wat leuker dan het andere. Sommige verhalen waren voor mij namelijk (vrijwel helemaal) nieuw en die lazen snel weg.

Geslaagde novellabundel?
Al met al moet ik toch eerlijk zeggen dat dit één van de betere novellabundels is in de boekenwereld. Ik heb genoten van de bundel en toch ook het idee dat ik nog nieuwe insights heb vergaard. Alle Sterren is inderdaad een super leuke toevoeging op de serie en een aanrader voor iedereen die niet genoeg kan krijgen van de personages!

Ik dank uitgeverij Blossom Books hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar!