woensdag 9 augustus 2017

Recensie: The Glittering Court - Richelle Mead

Hey allemaal,

Sorry voor de radiostilte op MyPerfectBookLife... Ik zat in een blogdip. Maaaaar. Vandaag vertel ik iets over een boek waarvan ik bang was dat het heel erg zou lijken op de Selectie of de Jewel. Hieronder lees je mijn vonnis!


Koop bij bol.com

Waar gaat The Glittering Court over?
We hoorden opgefokte stemmen.

De koetsier haastte zich naar het portier met twee poortwachters in zijn kielzog. "Ze inspecteren iedereen die de stad verlaat. Zoeken een of ander meisje.'

"Niet zomaar een meisje,' corrigeerde een van de wachters hem ruw. "Een jonge edelvrouw. Zeventien jaar oud. Een gravin.'

Ik hield mijn adem in.

Adelaide moet trouwen om te voorkomen dat haar familie in geldproblemen raakt. Ten einde raad neemt ze de plaats in van een dienstmeisje dat is uitgekozen voor The Glittering Court, een bedrijf dat meisjes van lage komaf een stoomcursus geeft tot nette jongedame. Adelaide laat alles achter zich, zelfs haar naam.

De kans op ontdekking is levensgroot. Maar ze heeft alles over voor een kans om controle te krijgen over haar eigen leven…

Cover en flaptekst
Oké, die cover is mooi! Een prachtige jurk, mooie kleuren en glitters. GIMMEH! De flaptekst klinkt heel leuk, al ben ik benieuwd of het echt in mijn straatje gaat vallen. Ik wil het zeker proberen!

De selectie en de Jewel?
Allereerst, ja dit boek heeft naar mijn mening dingen weg van de Selectie en de Jewel. Echter, ik vind dat het blijft bij beperkte aspecten. Een wedstrijd voor meisjes van lagere komaf, de meisjes die in hogere gezinnen terecht komen na de wedstrijd en de edelstenen die de meisjes toebedeeld krijgen aan het einde van het traject zijn voor zover ik zie de enige overeenkomsten. Dit verhaal heeft een boel vernieuwende aspecten en plottwists die ik niet zag aankomen.

Oeh! Neh. Wow! Hmm.
Wat ik erg leuk vond aan the Glittering Court is dat het boek hele interessante aspecten had qua hoe het geregeld is in die wereld. Het had originele punten en spannende plotwendingen. Tegelijkertijd wist het naar mijn mening deze momenten weer op te vullen met niet veel zeggende en soms zelfs saaie stukken. Er waren echt momenten dat ik het boek top vond, maar ook momenten dat ik het boek wilde wegleggen. Dit vond ik jammer, want het haalde voor mij de waardering omlaag.

Vonnis
Toen ik het boek uit had, was ik blij. Ik had lang over het boek gedaan, maar wilde niet zo lang in die wereld blijven hangen. Ik heb een leuk boek gelezen, maar uiteindelijk vond ik dat de plotwendingen en originaliteit toch niet helemaal opwogen tegen de momenten die ik niet vond boeien. Ik geef het boek 3.5/5 sterren. Leuk, but that's about it for me.

Ik dank uitgeverij Young & Awesome hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar.


Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten