woensdag 26 juli 2017

Recensie: Strijder (Talon #4) - Julie Kagawa

Hoi!

Een boek waar ik een flinke tijd naar uitkeek was Strijder. Ik ben echt heel erg gek op de Talon serie, wat voor de meesten niet als verrassing zal komen. Eindelijk is het vierde deel uit en ik sloeg de eerste bladzijde al om...


Koop bij bol.com

Waar gaat Strijder over?
Draken zouden geen emoties kennen, heeft Ember altijd geleerd. Hoe kan ze dan zo diep bedroefd zijn nadat Garret zijn leven heeft gegeven om een verschrikkelijk verraad te ontmaskeren? Niets van wat ze ooit geloofde is waar, en ze zweert dat ze samen met rebel Riley in opstand zal komen tegen Talon, de drakendoders van St. Joris en... Dante, haar eigen tweelingbroer - die op het punt staat de grootste verschrikking aller tijden op hen af te sturen.

Met de gruwelijke wezens die ze hebben gecreëerd, staan de machthebbers van Talon klaar om de heerschappij over de wereld op te eisen. De duisternis komt steeds dichterbij. Zullen Ember en haar vrienden nog iets kunnen doen om Talon tegen te houden?

Cover en flaptekst
Eh, nou ik denk dat de prijs voor de mooiste covers wel naar Julie Kagawa kan gaan, want zowel haar Iron Fey serie als haar Talon serie hebben bizar mooie covers. De Talon serie heeft bij elk deel een reliëf erin zitten dat je kan voelen, als echte schubben. Elk deel heeft weer andere schubben en ik vind dit weer een hele toffe cover. De flap heb ik niet gelezen, maar ik dook er gelijk in.

En door!
Waar ik even van schrok was toen ik het boek opende, dat het direct verder ging waar Jager was gestopt. Leuk dat er niet eerst 2/3 boek herhaling is, maar toch had iets wel handig geweest. Ik las Jager bijna een jaar geleden, dus het is even opfrissen waar dat ook alweer eindigde. Gelukkig doet Julie Kagawa wel altijd van die korte momentjes ertussen die nog even samenvatten wat de belangrijkste punten waren, dus al snel zat ik er weer in en was ik meteen hooked aan dit boek!

Ember
In dit deel vond ik Ember een beetje tegenvallen. De altijd vechtlustige en toffe meid vond ik nu een beetje impulsief en eigenlijk zelfs saai worden. Ze verviel steeds in haar oude gewoontes en maakte voor het eerst niet echt een groei door. Er kwamen wel dingen over haar aan het licht, maar ik vond dat ze zelf een beetje stil bleef staan.



Garret en Riley
Wat de andere personages betrof, vond ik juist dat ze heel prettig waren om het avontuur mee aan te gaan. Riley vind ik met het boek toffer worden, maar ook Garret heeft een plekje in mijn hart. In dit boek maakt Ember haar voorlopige keuze en daar ben ik wel blij mee, want die eeuwige tweestrijd werd ik wel een beetje zat.

Talon
In dit deel is Talon een heuse vijand geworden. Erger dan ze al waren. Ze hebben een manier ontdekt om op massale wijze soldaten te creëren om de Orde en alle rebellen in één wipe uit te vegen. De dreiging van Talon is voelbaar door het boek heen en de hoofdpersonen moeten constant vluchten of onmogelijke missies uitvoeren. Ook al zit elk boek vol met onmogelijke missies, dat vind ik dan weer niet vervelen. Heerlijk juist, al die spanning en actie.

Het is uit
Ik las Strijder in één ruk uit. Wat een gaaf deel weer in een fantastische serie. Ik kan gewoon niet genoeg krijgen van Julie Kagawa en haar Talon-serie en ik kijk smachtend uit naar deel 5! Ik geef het boek 4.5/5 sterren!

Ik dank uitgeverij Harper Collins hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar!


Liefs,
Monica

1 opmerking:

  1. Klinkt goed Monica! Ik ga dit boek binnenkort ook lezen, dus ben benieuwd of ik hem ook zo tof vind als jij! :)

    BeantwoordenVerwijderen