maandag 12 juni 2017

Recensie: Cruel Crown - Victoria Aveyard

Hey!

Ik had zin in een dun boekje tussendoor, dus toen koos ik voor Cruel Crown. Dit dunne boekje bevat 2 novella's van de Red Queen serie. Ik vond Red Queen echt heel tof, maar Glass Sword viel me tegen. Ik ben daarom een beetje bang voor The King's Cage, het derde deel in de serie. Daarom besloot ik eerst maar eens Cruel Crown erbij te pakken.


Koop bij bol.com

Waar gaat Cruel Crown over?
Queen Song
Queen Coriane, first wife of King Tiberias, keeps a secret diary—how else can she ensure that no one at the palace will use her thoughts against her? Coriane recounts her heady courtship with the crown prince, the birth of a new prince, Cal, and the potentially deadly challenges that lay ahead for her in royal life.

Steel Scars
Captain Farley exchanges coded transmissions with the resistance as she travels the land recruiting black market traders, smugglers, and extremists for her first attempt at an attack on the capital. She was raised to be strong, but planting the seeds of rebellion in Norta is a tougher job than expected—until she stumbles upon a connection that may prove to be the key to the entire operation: Mare Barrow.


Cover en achterflaptekst
Ik vind de covers van deze serie echt super mooi. Het reliëf is ook heel gaaf, want je kan de letters van de titel voelen. Die kronen zo op elke voorkant, wauwie! Heel mooi en dystopisch.

Queen Song
Het is geen al te uitgebreide recensie, omdat het ook maar gaat om een klein boekje. In het boek zitten twee novella's, waarvan Queen Song er eentje is. Het gaat over de moeder van Cal en dat vind ik op zich heel interessant klinken. Je leest in de eerste twee delen al over zijn moeder, maar nooit weet je echt hoe zij is geweest en hoe zij samen met Tiberias is geweest. Al moet ik zeggen dat ik uiteindelijk het verhaal maar so-so vond. Ik had het iets mooier verwacht of zo, maar het boeide me niet de hele tijd. Dat vond ik wel jammer.

Steel Scars
Het andere verhaal is Steel Scars en die vond ik een stuk leuker, omdat er meer actie en geheime dingen in zaten. Je leest over de rebellen en hoe ze uiteindelijk komen op Mare, het hoofdpersonage in de gewone boeken uit de serie. Middels gecodeerde berichten wordt er gecommuniceerd en je krijgt dan ook de 'gekraakte' berichten te lezen. Een leuke manier om een verhaal te brengen!

Overall
Ik ben zelf niet heel dol op novella's, omdat het vaak niet heel veel toevoegt aan de serie of omdat ik er vrij weinig mee kan initiëren. Dit was voor mij nu wel weer het geval. Het is een leuk boekje, maar zonder deze novellabundel red jij het ook om de Red Queen serie te lezen. Je mist er niks aan. Het is wel leuk als je iets meer te weten wilt komen over de koningin of de rebellen, maar ik vond het zelf 'leuk - en niet meer dan dat'.

Ik geef het 3/5 sterren, omdat het wel lekker weg las, maar verder geen indruk achterliet.


Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen