maandag 26 juni 2017

My Perfect Book Life #11

Vandaag weer een nieuwe editie van My Perfect Book Life - achter de schermen. Ik heb een hoop beleefd. Leuk - en minder leuk. Ik vertel het je!

Ik begin bij het leukste, voor mij dan. Ik heb een eigen logo en header <3 Ik ben echt trots. Ik heb heel lang gezocht naar iets wat simpel was, maar toch heel lief en passend bij mijn blog. Uiteindelijk is het dit geworden:


De header is een rozige kleur, want ik hou van roze. Het lettertype had ik eerst heel lang sierlijk, maar ik besloot toen toch om deze te doen. Dat sierlijke werd maar rommelig. Een kat en boeken zijn natuurlijk voor mij kenmerkend, dus die konden niet ontbreken. De kleurtjes van de boeken maken het vrolijk en daar hou ik van! Ik vind het zo schattig geworden!


Mijn bloglogo is lekker simpel en daar hou ik van. Het boekje laat meteen zien van hé, dit is iets met boeken. Ik vind het iets sierlijks hebben, maar ook iets speels en liefs. Ik ben er gewoon blij mee :)

What else?



Ik had het vrijgezellenfeest van mijn zus, waar ik een Blond schilderij schilderde. Ik ben zeg maar totaal niet goed in tekenen en schilderen, maar ik was zo trots op mijn resultaat!



Ik had ook op vrijdag 2 juni haar bruiloft. Dit ben ik met mijn moeder en zus. Wat een prachtige en bijzondere dag is dat om mee te maken! Helaas ging het 's ochtends fout en belandde ik op de Eerste Hulp. Ik blies namelijk een ballon op en die klapte kapot op mijn netvlies (...). Ik zag niks meer en moest gelijk naar de dokter. Van de dokter kreeg ik antibiotica zalf en verdovende druppels voor als ik bijv. op de foto moest, zonder die druppels kreeg ik mijn oog gewoon niet open. (Zie je me met mijn oog knijpen op de foto?) Wat resulteerde in dat ik de hele dag maar half heb mee kunnen maken. Ik baalde gigantisch, want ik heb de hele ceremonie alleen maar kunnen luisteren in plaats van kijken. Bij het brengen van de ringen en getuigen, moest ik mijn goede oog open houden om te zien wat ik aan het doen was. 'S avonds besloot ik gewoon constant te verdoven. Het forceerde misschien mijn oog, maar ik kon in ieder geval weer met mensen praten en in de fotobooth. De middag is zo op de achtergrond verlopen, ik viel bijna flauw, ik gaf een paar keer bijna over, het was niks waard. De avond was daardoor wel echt super leuk. Ik fleurde helemaal op. Rond 0:00 ging het weer mis, want mijn oog was gewoon uitgeput. Ik kreeg hele erge steek, begon te trillen en ik wilde alleen maar naar huis. Dat ging ik ook en na een week met een watje op mijn oog geplakt was het allemaal weer oké. Wel balen dat ik de 2 dagen erna 2 deadlines had voor verslagen, dus dat was nog een hel om te typen. Maar, ach. Pech, hè?



Ik maakte mijn laatste tentamen van mijn opleiding! Het was Statistiek 3 en ik had keihard geblokt. Uiteindelijk maakte ik maar 3 foutjes dus ik was super trots. Gehaald! Nu nog een herkansingsessay van Ethiek halen en mijn scriptie en dan ben ik Bachelor of Science in de Orthopedagogiek :-)



Ik ontving mijn Celebrate Books Box! Heel tof zeg. Ik unboxete hem. Wil jij die lezen? Klik hier!



Het werd een regenachtige dag, maar dat vond ik helemaaaal niet erg! Heerlijk met een dekentje naar buiten kijken, terwijl de regen op de ramen tikt. Spannend boek erbij. Ik voelde me top! 




Ik kreeg boekpost en het was Queen of Shadows. Naaaah, ik ben zo gek op de Throne of Glass serie! Ik wil zo snel mogelijk aan Heir of Fire beginnen, maar ik heb nu in ieder geval mijn serie compleet. Wow, hij is dik trouwens hè! Maar mooooooooi.



De zomer komt nu echt lekker door. Het is mooi weer, bijtjes zoemen in de tuin. Ik heb een ligbed gekocht en ik kan nu heerlijk in de tuin liggen als het zonnetje schijnt. Zo fijn! Ik heb het ook rustiger met school, dus ik kom flink aan lezen toe. Life is gooood.

Netflix
Doordat ik aardig wat tijd heb, kijk ik ook weer lekker veel Netflix. Ik ben inmiddels weer Pretty Little Liars aan het volgen. Halverwege seizoen 7 stopte ik, maar ik ben toch weer hooked.
Ook Shadowhunters volg ik nog elke week, The 100 heb ik afgekeken (wtf, dat einde?).
Met mijn vriend heb ik Stranger Things seizoen 1 afgekeken en nu kijken we Reign. We zijn nu halverwege seizoen 1, wat is dat een leuke serie!
Met mijn beste vriendin Iris ben ik Jane the Virgin gestart en we vinden het allebei al erg grappig. We kijken maar 1x per week, maar dat houdt het wel spannend!
Ik startte zelf met Sense 8. Nog even wennen aan het verhaal, maar ik vind het wel tof!

Dat waren mijn belevingen voor deze keer! :)

Liefs,
Monica

 

(Ja, dit is een andere poes dan normaal. Dit is Floortje. Floortje is bang voor de wereld dus normaal krijg ik nooit goede foto's, maar nu deed ze alsof ze dood was in de tuin en dus maakte ik gauw een foto).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen