vrijdag 2 juni 2017

Blogtour: De Nergens Man (Orphan X #2) (+WIN!) - Gregg Hurwitz

Hi allemaal,

Uitgeverij AW Bruna heeft weer een toffe blogtour georganiseerd en vandaag is het mijn dag om jullie te overdonderen met mijn enthousiasme voor de Orphan X serie. In het bijzonder gaat het vandaag natuurlijk over De Nergens Man - het tweede deel - maar ik begin even bij het begin!

Orphan X



In oktober ontving ik Orphan X, het eerste deel in deze serie. Ik heb hem toen gelijk laten signeren door Gregg, wat natuurlijk super tof is. Na het lezen van het eerste deel was ik nog blijer met mijn exemplaar, want het is een goed boek! Lees hier mijn recensie van Orphan X.

Blogtour De Nergens Man
Vandaag is dus mijn dag om de blogtour van De Nergens Man voort te zetten. Er gingen mij al drie bloggers voor, maar er zijn er nog veel meer te gaan! Wil jij niemand missen? Klik hier voor het volledige overzicht! Daar vindt je overigens ook een leesfragment!



Waar gaat De Nergens Man over?
Op jonge leeftijd trad Evan Smoak toe tot het Orphan-project, een officieel niet-bestaand trainingsprogramma van geheim agenten. Nu wordt hij de ‘Nergensman’ genoemd en helpt hij diegenen die zich tot niemand anders kunnen wenden. Maar op een dag is het Evan zelf die hulp nodig heeft. Hij wordt in een hinderlaag gelokt, verdoofd en weggevoerd. Wanneer hij bijkomt, zit hij opgesloten in een kamer, zonder enig idee te hebben van waar hij is en wie hem gevangen heeft genomen. Om te weten te komen wat er is gebeurd, moet hij slimmer, sneller en sterker zijn dan zijn tegenstanders.

Cover en achterflaptekst
Ik vind de cover van Orphan X en De Nergens Man beiden heel tof. Ze lijken een beetje op elkaar, waardoor je ziet dat ze in dezelfde serie horen, maar zijn toch net even anders. Ze doen heel spannend aan en dat geweer duidt gewoon op actie. Heerlijk.

Gaaf, maar wel apart
Ik heb De Nergens Man al gelezen en ik vond het een heel tof boek. Gregg Hurwitz is echt super goed in spannende situaties creëren en maakt hoofdpersonage Evan een super slimme, maar geloofwaardige man. Ondanks dat ik het een gaaf boek vond vol actie, mysterie, leugens en listen voelde het voor mij niet echt als een connectie met Orphan X. Tuurlijk, zelfde hoofdpersoon, zelfde bad guy, maar toch leek het voor mij meer op een los deel die je gewoon even krijgt voordat de echte serie doorgaat. Dat was voor mij het enige nadeel ook aan het boek, want ik kreeg er iets minder binding mee, maar verder vond ik het erg goed. Ik geef het 4/5 sterren.

Winactie
Wil jij De Nergens Man winnen? Dat kan! Uitgeverij AW Bruna stelt een exemplaar beschikbaar voor geïnteresseerde lezers! Je moet daarvoor wel iets doen, maar het is alleen maar leuk!

De challenge: je kruipt voor één dagje in de huid van Evan Smoak en wordt op een geheime missie gestuurd! Maar om de slechteriken te slim af te zijn heb je natuurlijk ook een codenaam nodig. Wat is jouw unieke codenaam? Geef dit via publiciteit@awbruna.nl aan ze door, inclusief een uitleg en maak kans op jouw eigen exemplaar van De Nergensman!

Als ik een codenaam voor mezelf zou moeten verzinnen zou ik Mean Kitten zijn. Ik kan heel lief en aaibaar doen, maar soms ben ik niet voor de poes. Ha ha, oh wat slecht dit. Misschien moet ik codenamen maar overlaten aan de pro's. Dus. Succes allemaal! En lees zeker de komende blogs ook over De Nergensman!

Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen