dinsdag 2 mei 2017

Recensie: Elvy's Wereld: So Boho! - Jill Schirnhofer

Hoii!

Geheel onverwachts ontving ik vorige week een super lief boek. Jill Schirnhofer - bekend van Tekenen met Jill - heeft een eigen boek geschreven. Dit boek staat vol met haar tekeningen en ik was zo benieuwd! Het boek is echt super schattig, wat kleiner van formaat en heel leuk vormgegeven.


Koop bij bol.com

Waar gaat Elvy's Wereld 1: So Boho over?
We maken kennis met Elvy, een dromerig, creatief meisje dat vooral in haar eigen wereldje leeft. Ze moet van haar ouders meer onder de mensen komen, dus als hippiezus Joy Elvy uitnodigt om de zomer bij haar en haar boho-vrienden op Ibiza door te brengen, kunnen hun ouders moeilijk nee zeggen. Elvy's tekentalent komt goed van pas op het eiland als zij samen met buurmeisje Kate een kledinglabel begint.

Cover en achterflaptekst
Ik vind het heerlijk om boeken te lezen over vakanties en stranden. Vandaar dat ik ook blij was toen ik in dit boek fictief met het vliegtuig mee mocht om naar Ibiza te vertrekken. De cover en rug zijn heerlijk girly en het wekt echt een prettig gevoel op om te gaan lezen.

Gratis op vakantie
Dit boek neemt je echt mee in de heerlijke zomerse sferen. Je hoeft alleen maar dit boek open te slaan en je waant je gewoon op het strand in het zonnetje van Ibiza. Ik had dat niet echt verwacht, maar het boek nam me echt mee op reis en zeker het hippie-tintje wat er in dit boek zit, maakt dat je echt toe bent aan vakantie en chill zijn.

Echt 10+
Ondanks dat ik me echt heel erg met dit boek heb vermaakt, moet ik wel realistisch blijven. Tijdens het lezen merkte ik dat het echt een jeugdboek is, door de wat jongere hoofdpersonages en het taalgebruik. Ook het verloop van het verhaal is een beetje geïdealiseerd, waarmee ik bedoel dat het hoofdpersonage geen zin heeft om iets te doen en vervolgens is het een mega succes en wordt ze zelfs beroemd. Het leukste is natuurlijk om te lezen dat het hoofdpersonage leuke dingen meemaakt, maar natuurlijk is de echte wereld niet van: wauw! Een t-shirt met verfspatten! Ik ben super beroemd, maar ik wil zeker jouw shirt kopen!

Lief en leuk
Dat het te merken was dat dit boek jeugdiger is, hoeft helemaal geen beperking te zijn. Ondanks dat ik 21 ben, vond ik het toch een heel leuk zomers boek en wil ik graag het vervolg lezen. Ik vind het leuk dat Jill naast tekenen nu ook de wereld van het schrijven is ingedoken, maar het toch nog op haar eigen manier doet. Lof daarvoor! Elvy's Wereld: So Boho! is een heerlijk zomers boek dat je direct meeneemt naar de Spaanse zon. Het boek is niet al te dik, dus je leest hem in één zit uit, maar wilt dan wel graag meer.

Extra's
Wat trouwens ook echt een pluspunt aan dit boek is, is dat aan het einde van het boek er extra dingen in zitten. Recepten, yogalessen en kledingontwerptips. Echt super leuk, want dan kun je zelf interactief met het boek aan de gang en de leeservaring compleet maken!

Ik geef het boek 4/5 sterren en dank uitgeverij Gottmer hartelijk voor het opsturen van dit verrassingsrecensieboek!


Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen