vrijdag 28 april 2017

Blogtour Ik ben Nummer Vier (+WIN!)

Hi allemaal,

Deze week is de blogtour van start gegaan van Ik Ben Nummer Vier Op Leven en Dood. Dit is het slotdeel in de Pittacus Lore serie en ik keek er heel erg naar uit! Vier anderen gingen mij deze week voor en ik ben nummer Vijf. Eerst vertel ik jullie wat over het boek en wat ik ervan vond en daarna zal ik jullie vertellen wat jullie kunnen winnen! (Het is gaaf!)


Koop bij bol.com

Waar gaat het boek over?
De Mogadoren hebben de Aarde veroverd. Hun ruimteslagschepen werpen een schaduw over onze dichtstbevolkte steden en geen land ter wereld durft de strijd aan te gaan. De enigen die de Mogadoren nog in de weg staan zijn de Gardes, maar zonder een eigen leger kunnen die de strijd niet winnen.

Nu vormen de Gardes een team met de Amerikaanse krijgsmacht, maar dat is misschien niet genoeg. Ze hebben versterking nodig en die hebben ze gevonden: tot hun verbazing blijken jongeren van over de hele wereld, zoals John Smiths boezemvriend Sam, Erfgaven te hebben ontwikkeld. En dus moeten John en de zijnen de Mogadoren voor zijn, want anders zullen die deze jongeren inzetten voor hun eigen, sinistere plan.

Maar na alles wat de Mogadoren John hebben afgenomen - zijn thuis, zijn familie, zijn vrienden en zijn grote liefde - rijst de vraag of hij nog meer mensenlevens in gevaar moet brengen. Niet alleen heeft hij niets meer te verliezen, hij heeft bovendien ontdekt dat hem een nieuwe, ongelooflijke Erfgave geschonken is waarmee hij zichzelf kan transformeren tot het ultieme wapen.

ZIJ jaagden op ons
ZIJ komen nu achter jou aan
ZIJ weten hoe sterk we samen zijn
WIJ kunnen deze planeet redden
WIJ strijden, op leven en dood
WIJ hebben jouw hulp nodig

Zij begonnen deze strijd. Wij beslissen hem.

De vorige boeken in de serie
- Ik ben Nummer Vier
- De Kracht van Zes
- De Opkomst van Negen
- De Val van Vijf
- De Wraak van Zeven
- Het Lot van Tien
- Ik ben Nummer Vier op Leven en Dood

Wat vond ik van het slotdeel?
Ik was in het begin super enthousiast, maar tegelijkertijd bang dat het niet zo epic zou worden als ik hoopte. Het boek begint ietsje na waar Het Lot van Tien eindigt. De actie laat ietwat op zich wachten, maar daarna BOEM actie, actie, actie en... actie! Er zijn zulke toffe scènes bij en die superkrachten zijn echt geweldig! Iedereen komt tezamen om een plan te maken om Setrakus Ra aan te vallen en te verslaan. 

Ik vond dat het boek goed in elkaar zat met een mooi extra aspect waarin vergelijkingen werden gemaakt tussen toen en nu en ik vond het leuk dat er nieuwe personages bij kwamen, al stelde ik die mening later bij want ik snapte hun toevoeging niet helemaal, omdat de helft van de nieuwe personages al snel uit het boek verdwijnt. 

Het einde vond ik echt heel spannend en hoe de liefde tussen sommige personages opbloeit is echt te schattig. Ik vond het goed gekozen met wie iedereen eindigt en ik ben blij dat dat is gebeurd. Er is alleen nog een stuk in het boek met '1 jaar later' en ik vond dat op zich wel leuk, maar tegelijkertijd vond ik niet dat het super veel toevoegde nog. Ik snap dat mensen er van ondersteboven zijn, maar ik vond het niet zo. 

Al deze punten meegenomen, vond ik het boek toch wel echt heel gaaf en een waardig slot van deze serie. De serie is tof en ik vind het zo jammer dat ze zijn gestopt met verfilmen na één boek, dit heeft zoveel potentie! Ik geef het boek 4/5 sterren!

WINNEN!



Je zat er waarschijnlijk al op te wachten, maar ik zal nu vertellen wat je kunt winnen... en hoe!

Je kan een Pittacus Lore pakket winnen!

Wat? Ja, echt! De uitgeverij verloot één Pittacus Lore pakket onder iedereen die meedoet aan de winactie.

Wat moet je ervoor doen?


1. Photoshop of verkleed jezelf als je favoriete karakter van de serie
2. Je mag één foto laten meedoen
3. Zet de foto onder het win-actie bericht op de Facebookpagina Find Number Four
4. De winnaar ontvangt een Pittacus Lore pakket, samengesteld op basis van zijn of haar favoriete karakter

De winactie loopt nog maar 2 dagen, dus doe snel mee! Op 30 april 23:59 sluit de winactie en kun je niet meer meedoen. De winnaar zal door de uitgeverij bekend worden gemaakt en dan z.s.m. zijn of haar pakket ontvangen! Het hoeft natuurlijk geen Karel Appel of Rembrandt van Rijn kunstwerk te zijn ;) Succes!

Heb jij de Pittacus Lore serie al gelezen?

Liefs,
Monica

2 opmerkingen:

  1. Ik heb er ook van genoten. Heb deze post gedeeld op mijn boekenpagina. Warme groet

    BeantwoordenVerwijderen