zondag 5 maart 2017

Sweek schrijfwedstrijd, YA boeken en WIN de Vleugels Trilogie 1 en 2!

Hee allemaal,

Al een tijd geleden liet ik jullie kennismaken met Sweek, het online platform voor de schrijver in spé. Maar natuurlijk ook voor iedereen die nog meer wil lezen! Mocht je het artikel hebben gemist of terug willen lezen, kan je hier klikken.

Sweek Verhalenwedstrijd

 

Vandaag ga ik jullie weer wat nieuws vertellen over wat er op Sweek te doen is. Er is namelijk een Sweek Love schrijfwedstrijd gaande voor korte liefdesverhalen! Iedereen mag meedoen, er zijn slechts enkele regels aan verbonden. De prijzen die je kan winnen? Cadeaukaarten tot wel 100 euro! Klik hier voor de volledige uitleg, lees hieronder door voor de beknopte versie.


















Als lid van Sweek kan jij verhalen schrijven en uploaden voor iedereen om te lezen, én je kunt alle verhalen die gepubliceerd worden gratis en ook offline lezen. Er staan al een heleboel verhalen op, zelfs die van bekendere auteurs als Jen Minkman. Voor deze verhalenwedstrijd is het de bedoeling dat jij zelf iets van je eigen werk uploadt. Je schrijft een verhaal van maximaal 10.000 woorden over één van de twee thema's binnen het hoofdthema: liefde. De schrijfwedstrijd duurt nog tot en met 15 maart, dus het duurt niet al te lang meer, maar je kan nog zeker meedoen! (En het is maar een verhaal, geen heel boek ;-) dus no stress en klim in die pen!)

Mocht je nog een supertof idee hebben, werk het dan vandaag nog uit, doe mee en wie weet win je wel! Zelfs als je niet wint, heb je een eigen verhaal geschreven, leest een ander jouw verhaal en zou het zomaar kunnen zijn dat je er alsnog iets mee bereikt!

YA boeken
Sweek wordt, zoals ik net al zei, dus steeds meer aangevuld met verhalen - en soms zelfs volledige boeken - van bekendere auteurs. Je kan zo ook van Vanessa Gerrits enkele hoofdstukken lezen. Het YA Genre groeit binnen Sweek en het is natuurlijk super tof voor de YA-leesfanaten onder ons om buiten alle gave boeken die gedrukt worden om, soms even korte YA verhalen te lezen of fanfics. Ikzelf vond het eerste hoofdstuk van Vergeet mij Niet van Nanouk heel tof, en hoop dat ze gauw doorschrijft. De verhalen van anderen brengen jou zelf ook weer op ideeën om te schrijven. Heel tof, het is aanstekelijk!

WIN Tweedehands Vleugels en Zilveren Vleugels!

 

Speciaal voor alle lezers van mijn blog mag ik namens Sweek en Dutch Venture Publishing een super gave winactie houden. Ik mag namelijk niet één, maar twee boeken weggeven! Ik ga één iemand heel blij maken met Tweedehands Vleugels en Zilveren Vleugels (De Vleugels Trilogie #1 en #2) van Vanessa Gerrits. Deze prachtige boeken komen met een aantal goodies en, dûh je wil gewoon meedoen!

Wat moet je hiervoor doen? 
- Geef een reactie met waar jij ooit nog graag een boek over wil schrijven
(misschien kan je dit al gelijk op Sweek uitwerken!)
- Word lid van Sweek en volg de verhalen van Vanessa Gerrits!

Extra winkans
- Like Sweek op Facebook
- Like MyPerfectBookLife op Facebook
- Like Dutch Venture Publishing op Facebook
- Like de Vleugels Trilogie op Facebook

Meedoen met deze toffe winactie kan tot en met zondag 19 maart 23:59.
De winnaar krijgt maandag 20 maart een mailtje en het gewonnen pakket valt dan zsm op de mat!

Succes allemaal!

Liefs,
Monica

15 opmerkingen:

  1. Ik zou graag een verhaal schrijven in een YA/fantasie trant. Een verhaal over een meisje dat het land als enige kan bevrijden van de gemene koning, maar niemand gelooft hoe gemeen hij is, aangezien hij de gave heeft anderen voor te liegen zonder dat ze het in de gaten hebben. Alleen zij ziet het. Mensen doen de gekste dingen voor de koning en brengen zichzelf daarbij in gevaar.
    Iets in die richting! Ik ga snel maar eens kijken naar sweek! Ik heb alle pagina's geliked (ik heet Lisa Kievits op facebook). Ik waag graag een kans voor deze toffe winactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil graag een boek schrijven over een meisje wiens vriendin verdwijnt nadat ze een diamanten schedel hebben gevonden op een begraafplaats en hem meenemen naar huis. De dag erna is haar vriendin dus spoorloos verdwenen en lijkt niemand zich te herinneren dat ze überhaupt ooit bestond. Dan krijgt ze opeens allemaal berichten uit het niets en dat blijkt dus haar verdwenen vriendin te zien die ergens vastzit. Dus gaat ze het avontuur aan om haar vriendin te redden.
    (Ik heb ook alle pagina's geliked (Cheverney Nijman))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh en ik ben bij SWeek ingeschreven als CeeJaii

      Verwijderen
  3. Ik wil graag een boek schrijven over een meisje dat een echte geschiedenisfreak is en bij een bezoekje aan een museum met haar klas opeens iets 'ergs' overkomt, waardoor ze in een ander tijdperk terecht is gekomen. Het is aan haar de taak om ervoor te zorgen dat de wereld waar zij vandaan komt, zal zijn zoals die nu is. Het klinkt allemaal een beetje vaag, maar vanwege mensen die heel snel dingen van je kunnen jatten ga ik niet voluit het gehele idee hier uitschrijven (iets met pronken met andermans ideeën). Ofcourse like ik alles al :D.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Lindsey!

      Van harte gefeliciteerd: jij bent de winnares van deze winactie! Zou jij je adresgegevens kunnen mailen naar Myperfectbooklife@gmail.com? Dan komt je pakket zsm je kant op!

      Verwijderen
  4. Een tijdje geleden heb ik een kort verhaal geschreven, en hier wil ik het liefst een boek over gaan schrijven! Het is een paranormaal (soort van) YA boek over een meisje die, vanaf de dag dat ze 16 is geworden, voorspellende dromen heeft. Alles waar ze over droomt en wat ze vervolgens onthoud komt uit. Ik ga niet verklappen hoe mijn kort verhaal is geëindigd, dan verklap ik te veel hihi.
    Ik heb overal gevolgd op facebook als Rika Reihs en op sweek heb ik een account als Frederikaa :) Super leuke site is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wanneer Elize zestien jaar wordt starten de flashbacks. Deze gaan allemaal over één specifieke jongen in verschillende tijden, een jongen waar ze heel close lijkt mee te zijn. Steeds vaker krijgt ze deze flashbacks en ze ontdekt dat het stukjes zijn van haar vorige leeftijd. Op dat moment start haar zoekttocht naar de man in haar flashbacks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moest natuurlijk leven zijn! Alweer te snel geklikt :)

      Verwijderen
  7. Ik heb zoveel verhalen die om aandacht vragen dat ik soms niet weet met welke ik moet beginnen... Maar vooral een verhaal waarvan ik eigenlijk alleen de openingsscene heb wil momenteel geschreven worden. Het is fantasy, en magie is... tja zeldzaam/verboden/ door de tijd heen afwezig geraakt. Maar de huidige koning is er nieuwsgierig naar en omdat het een beetje tegen de wet is, is het vrij lastig een leger te sturen naar de plek waar volgens geruchten magie aanwezig is. Daarom stuurt hij maar een gemixt groepje burgers met diverse kwaliteiten. Het is expres een tikje cliche, enigszins Dungeons and Dragons geïnspireerd en tegelijkertijd is het af en toe de bedoeling de cliches een beetje op de hak te nemen (er zweeft al tijden een discussie in mijn hoofd over de 'daddy-issues' van elk van de reisgenoten). Misschien moet ik toch maar weer eens de pen oppaken en verder schrijven...

    (Overigens ik ben bij sweek ingeschreven als kwetterelfje)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil graag een boek schrijven over Meghan. Ze is een geheime agente. Jaren lang is haar familie in dienst van de koning van Salska. Op haar zeventiende verjaardag krijgt ze het aanbod om de kroonprins van Artartic waarmee ze in oorlog zijn om te brengen. Langzaamaan begint ze voor kroonprins Austin te vallen ondanks alle waarschuwingen die ze krijgt. De illegale liefde tussen beide zal ze meer kosten dan ze hebben verwacht.

    Super leuke serie! Ik doe graag mee! Ik heb alle pagina's geliked op Facebook als Michelle Love

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja. Mijn account op Sweek is Michelle Love!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou graag een verhaal schrijven over de achttienjarige Ashley. Ze is lief, slim en knap. Maar dan gaat ze verhuizen voor haar vaders werk en moet ze alles achterlaten. Op haar nieuwe school ontmoet ze de beruchte badboy Daniël en al snel wordt ze betrokken in zijn spel, The Badboy's Game. Maar is winnen belangrijker dan meedoen? En wat als ze achter de duistere achtergrond van Daniël komt? Eens ze te diep in zijn wereld zit, zal het niet makkelijk zijn om terug te keren naar haar simpele wereldje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb alle pagina's geliked op Facebook(Sammy Sammy)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Over een meisje dat alles verloren heeft. Haar ouders, broers en zussen, haar beste vriendin en haar vriend Dave. Door één kleine stap. Ze wist niet dat het zo af zou lopen. Ze heeft een manier gevonden om het te veranderen: de tijd terug in. Maar ze moet er wel iets voor terug doen: ze krijgt een maand de tijd en als ze niet lukt om haar allerliefsten te redden, zal ze haar ziel moeten geven. Er zijn duizenden dingen in de wereld, maar waarom haar ziél?

    BeantwoordenVerwijderen