zaterdag 25 maart 2017

Recensie: Scarlet - Marissa Meyer

Hoi!

Het is geen geheim dat ik fan ben van de Lunar Chronicles serie. Ik heb Cinder verslonden en ik kocht niet veel later Scarlet om direct door te gaan in de serie. Vandaag vertel ik jullie wat ik van Scarlet vond!


Koop bij bol.com

Waar gaat Scarlet over?
Cinder is gevangen genomen in het paleis in Nieuw-Beijing en zal alles op alles moeten zetten om te ontsnappen en te ontkomen aan koningin Levana. Ondertussen is aan de andere kant van de wereld Scarlet Benoit uit Frankrijk op zoek naar haar verdwenen grootmoeder. Scarlet ontdekt dat zij veel verborgen hield, en dat haar geheimen levensgevaarlijk zijn. Straatvechter Wolf lijkt de enige die Scarlet kan helpen, ook al zegt haar instinct dat ze hem niet kan vertrouwen.

Als de zoektocht van Scarlet en Wolf hen uiteindelijk bij Cinder brengt, blijkt dat ze elkaar veel meer nodig hebben dan ze ooit konden vermoeden. Het is oorlog op Aarde, en koningin Levana is meedogenloos – en op zoek naar hen.


Cover en achterflaptekst
De covers van deze serie... oh, zo mooi. Ik ga het bij elk deel weer zeggen dat ik de covers heel mooi vind. De achterflaptekst is ook tof, want Cinder komt erin terug en tegelijkertijd wordt een nieuw sprookje aangesneden: Roodkapje

... en door!
Het boek volgt Scarlet, die haar oma kwijt is. De politie is tot de conclusie gekomen dat oma vrijwillig is weggelopen, maar Scarlet weet dat ze ontvoerd is. Aan het begin van het boek weet je nog niet wie haar oma is, wie Scarlet is of wat het verhaal om hun heen is. Tegelijkertijd met de verhaallijn van Scarlet, lees je over Cinder en hoe het verdergaat nadat ze in de gevangenis is gegooid en wacht tot koningin Levana haar komt halen. Ik vind het heel sterk hoe dit verhaal in elkaar zit en hoe de verhaallijnen uiteindelijk samenkomen.

Wolf
Ook dit boek heeft weer een mannelijke versnapering. Deze badboy is weer wat anders dan degelijke Prins Kai uit het eerste deel, Cinder. Een heel eigen type, maar toch weer heel verleidelijk. Heel tof dat er in elk boek zo'n mannelijk hoofdpersoon (en voor de mannelijke lezers onder ons een vrouwelijk hoofdpersoon) zit!

Verhaal
In tegenstelling tot bij Cinder, hoefde ik bij dit deel niet eerst te wennen aan de setting. Ik viel er gelijk in en het pakte gelijk. Ik was heel erg bang dat het toch een beetje op Cinder zou gaan lijken, of dat het sprookje waar het boek bij hoort niet zo origineel uitgewerkt wordt als bij Cinder. Nou, wees nergens bang voor: dit deel is super origineel en weer geweldig opgezet.

Puzzelstukjes in een onopgeloste puzzel
In dit deel krijg je al een aantal antwoorden op je vragen uit Cinder, maar er ontstaan ook een boel nieuwe vragen. Eén ding is zeker: ik heb deel drie nú nodig! O, wacht, daar ligt-ie al ;-) *Duikt weer in de serie*

Ik geef Scarlet 4.5/5 sterren. Deze serie moet je echt proberen! De prachtige boekenlegger, de interessante verhaallijn en de sprookjesachtige covers... <3


Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten