zaterdag 25 februari 2017

Help en WIN: Twee YA boeken!

Hoi allemaal,

De winacties vliegen je om de oren bij MyPerfectBookLife, maar ik vind het ook heel leuk om boeken weg te geven en mensen blij te maken! Vandaag ga ik weer wat weggeven, maar ik heb wel eerst jullie hulp nodig.



Wat kun je winnen?
Omdat veel van mijn lezers ook Engelse boeken lezen, verloot ik dit keer twee Engelse boeken over twee mensen. Degene met het leukste idee mag als eerste kiezen, degene met het op één na leukste idee wint het andere boek. Het gaat om The Darkest Part of the Forest van Holly Black en om Just a Little Disco on an Open‑top Bus van Candy Guard. Twee super leuke boeken, de één met een magische cover en de ander met super leuke illustraties.

Hoe kun je winnen?
Ik heb dus zoals gezegd eerst jullie hulp nodig. Ik wil namelijk MyPerfectBookLife wat veelzijdiger maken. Wat leuke artikels die eens wat anders zijn dan recensies, bookhauls en winacties. Er zijn genoeg toffe boekenblogs die hele leuke artikelen schrijven dus er is genoeg inspiratie. Echter wil ik weten wat jullie nou leuk vinden om te lezen op MPBL.

Dus:

Wat voor artikel zou jij leuk vinden om te lezen op MyPerfectBookLife?

Geef mij ideeën en wie weet zie je jouw idee terug op mijn blog! Uit alle inzendingen kies ik twee winnaars, die allebei één van boven genoemde boeken wint!

Ideeën mogen via email (myperfectbooklife@gmail.com) of via Social Media, dat maakt verder niet uit!

Alle ideeën zijn welkom, ook als je geen interesse hebt in het winnen van de boeken. Het wil ook niet zeggen dat als je niet wint, jouw idee niet wordt toegepast ;-) Samen maken we My Perfect Book Life beter en leuker!

Mijn blog volgen op Social Media is lief <3

De winactie loopt t/m zondag 12 maart 23:59. De winnaars krijgen maandag een berichtje en hun gewonnen boek wordt dan zo snel mogelijk opgestuurd!

EDIT: de winnaars zijn bekend!!

Leukste idee kwam van Naomi Meijer! (Via e-mail) Zij wil graag een blogpost zien met boekenyoga!
Tweede plaats gaat naar Miekske Dingens (Facebook). Zij wil een interview met een auteur lezen en een boeken top 5 zien.
Gefeliciteerd! Kunnen jullie je adres mailen naar Myperfectbooklife@gmail.com?

Er waren nog zoveel meer leuke ideeën, maar bij deze heb ik meteen een realiseerbaar gevoel en ik ga ze dan ook zo snel mogelijk uitvoeren!

Alle andere ideeën neem ik ook allemaal mee, want er zijn meer dagen dit jaar die ik moet vullen!

Iedereen bedankt voor het meedoen. Heb je niet gewonnen? Niet getreurd! Er lopen nog 2 toffe winacties!



Liefs,
Monica


6 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij leuk om meer over de schrijvers te weten. Een korte biografie, waar halen ze hun inspiratie vandaag ed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Recenties over boeken merchandise, een Q&A, een bepaalde tekst die je het meeste aanspreekt of een stukje uit een boek dat je ontroerd waar je dan je mening bij geeft. Wat ook leuk zo zijn is misschien een lijstje met de leukste boekenwinkels/tweedehandswinkels om boeken te kopen! Of waar je boeken merchandise kan kopen (online of gewone winkel).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het soms leuk om wat achtergrondinformatie te krijgen. Zo vond ik bij "De levenden en doden van Winsford" het heel interessant dat Hakan Nesser ook echt naar de omgeving was gegaan om te schrijven. Bij 'Fire Child' vond ik het heel mooi om meer op te zoeken over hoe mijnen in elkaar steken; ik heb talloze filmpjes bekeken van mensen die in verlaten mijnen rondlopen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt mij leuk om feitjes te weten te komen over bepaalde boeken, en hun auteur. Verder lijkt het me ook leuk om meer te horen over jouw favoriete boek, waarom vond jij hem zo geweldig, denk jij dat hij verfilmd zou moeten worden etc. Het lijkt me ook nog leuk om een soort vergelijking te lezen over boek en bijbehorende film of serie. Hoop dat je er wat aan hebt, en dat ik win natuurlijk haha! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sla de winactie over, maar ik heb wel een suggestie.
    Het lijkt me leuk om bij een kort fragment van een omgeving uit een boek, een tekening te zien met hoe jij het voor je ziet. Zeker als meerdere mensen een poging zouden doen, dan krijg je veel verschillende tekeningen en interpretaties van een stukje tekst. Dat lijkt me grappig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt me leuk om te lezen aelke boeken er uit komen en dan meteen erbij te lezen wat de schrijver nog meer geschreven heeft! Dan herken je de schrijver ook weer misschien! :) ik waag ook graag een kansje voor de winactie!

    BeantwoordenVerwijderen