zaterdag 11 februari 2017

Blogtour Blind Date - Marelle Boersma

Hey!

De afgelopen weken hebben jullie vast al opgemerkt dat er een blogtour aan de gang is rondom het nieuwste boek van Marelle Boersma: Blind Date. Ook ik mag meedoen aan de blogtour en vandaag is mijn dag! Super tof!



Wie is Marelle Boersma?
Marelle Boersma is de auteur van bestsellers als Vals Alarm (85.000 ex), Ik volg je en Nobody. Blind Date is alweer haar elfde thriller. In 2015 vertrok Marelle naar Portugal om daar te gaan wonen, schrijven en schrijfcursussen te geven.

Waar gaat Blind Date over?
Moon wordt bedreigd. Wie van de mannen in haar leven heeft het op haar gemunt? Moon is single en zoekt haar geluk in het datingcircuit. Ze houdt een blog bij met alles wat ze meemaakt en krijgt daarop steeds meer reacties. Een van haar volgers is alleen wel erg fanatiek. Hij wil háár. Het leven van Moon lijkt op het spel te staan. Er is een oplossing, maar die is heel rigoureus…

Cover en achterflaptekst
De cover is echt een thrillercover die uitstraalt dat het gaat om een stalking. Dat vind ik erg tof. Ook de achterflaptekst spreekt me aan. Allereerst omdat het hoofdpersonage Moon heet (zo noemt iedereen mij altijd) en daarnaast omdat het heel spannend klinkt.

Thriller...?
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik tot zeker halverwege dacht dat ik het verkeerde boek aan het lezen was. Is dit een thriller? Van bladzijde één tot zeker op de helft is het één en al orgasmes, lust, seks en stoute dates. Ik vond er nog weinig spannends aan, het had meer weg van een New Adult. Niet dat het niet goed geschreven was, want het verhaal was wel leuk en New Adults vind ik ook leuk om te lezen, maar als je een thriller verwacht is dit wel heel misplaatst voor een half boek lang. Ik begrijp dat de dates maken dat er meerdere mensen zijn die je uiteindelijk verdenkt van het stalken van Moon, maar het had van mij echt een stuk minder gemogen en wat meer thrilling.

'Nu is het kennelijk Moontijd'

Stalking
Ik heb meerdere thrillers gelezen over stalking en ik vind dat echt een onderwerp waarbij je genageld zit aan het boek. Ook al duurde het lang voor de enge berichtjes begonnen, de berichtjes worden wel steeds beklemmender en komen dichterbij. Moon kampt met een trauma uit het verleden en in combinatie met de berichtjes raakt ze het een beetje kwijt. Nu moet ik wel zeggen dat het van mij nóg spannender had gemogen. Het blijft bij reacties die op zich creepy zijn, maar niet echt gruwelijk. Daarnaast ziet Moon wel steeds schaduwen in de bosjes, maar het blijft daarbij. Er komen geen echte griezelige scènes en op het evenement is er voor mijn gevoel meer verwarring dan spanning wat ik voel. De ontknoping is wel weer heel spannend en heftig, maar het kwam voor mij wel een beetje uit de lucht vallen. Dat was ook wel weer een verrassend element, ik had dit nooit zien aankomen.

'Ik wil een Mister Right, geen Mister Right Now, die is na één nacht weer verdwenen.'

Schrijfstijl
Als we even kijken naar enkel de schrijfstijl, ben ik wel heel enthousiast. Marelle schrijft heel beeldend en pakkend. Het plot zit goed in elkaar en ik vloog toch door het boek heen, ondanks mijn opmerkingen van net. Als je gewoon van tevoren even in je hoofd houdt dat je veel NA kan verwachten en dat het thrillergedeelte pas later komt, dan kan je van dit boek genieten!

Het is natuurlijk mijn mening en het kan zijn dat anderen wel helemaal van hun stoel geblazen zijn. Daarom moet je het boek ook zeker een kans geven als het je aandacht heeft getrokken! Ik geef het boek 3/5 sterren. Ik dank uitgeverij de Crime Compagnie hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar.


Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten