dinsdag 10 januari 2017

Recensie: Zilveren Vleugels - Vanessa Gerrits

Hoi!

Ik heb lang gewacht op het vervolg van Tweedehands Vleugels. Ik vond dit zo'n leuk boek! Dus toen ik de aankondiging kreeg dat ik Zilveren Vleugels al mocht lezen op mijn ereader, was ik blij!


Waar gaat Zilveren Vleugels over?
Een jaar nadat Max Lucy’s vleugels stal (en Lucy Max’ hart stal) is hij vastberadener dan ooit om haar vleugels terug te geven. Dankzij een mechanisch prototype van angellicumzilver zullen de Engel en de Kraai eindelijk samen kunnen vliegen.

Maar Lucy’s gedwongen huwelijk met beschermengel J.J. en de rol die Max ongewild speelt in een machtsspelletje tussen de Tribalkraaien staan hun gevleugelde liefdesgeluk in de weg. Wanneer een oude bekende zich opwerpt als onverwachte nieuwe vijand, staan Lucy en Max recht in het kruisvuur van zijn wraaklust.

De werelden van Engelen en Kraaien zijn nog nooit zo nauw met elkaar in aanraking gekomen – zullen ze verenigd worden of elkaar vernietigen?


Cover en achterflaptekst
Ja, die covers. Ik weet niet wat het is, maar ik vind ze zó mooi. Ze stralen echt magie uit! Als ik deze boeken in de boekhandel zou zien liggen, zou ik ze zonder twijfel oppakken! Wauw :-)

Vervolg, maar toch nieuw
Vaak zie je met vervolgen dat in het eerste deel alles al geïntroduceerd is en er een heel avontuur is beleefd. Het tweede deel is dan vaak een voorbereiding op het derde deel, of een niet heel vernieuwend avontuur. Nou, Zilveren Vleugels is weer een heel origineel avontuur en het heeft weer veel verrassende elementen! Er is niks saai, herhalend of voorbereidend aan: het is een boek dat op zichzelf weer presteert! Er komen nieuwe problemen bij zoals Ben die de dood van zijn vrouw wil wreken door te bewijzen dat Engelen bestaan, de bruiloft van J.J. en Lucy die nu wel heel erg dichtbij komt en wat betekent toch het gloeiende teken in Max' nek? Ontzettend leuk om die nieuwe aspecten in dit boek te ontdekken! En spannend dat dit deel is!

'We waren al één sinds het moment waarop mijn vleugels zich in zijn vlees hadden genesteld, vanaf het moment dat ik mijn veerpen had opgepakt en de eerste woorden van ons verhaal had geschreven.'

Personages
Ik vind ook dat in dit boek meer aandacht besteed lijkt te zijn aan karakterontwikkeling. De personages ontplooien zich allemaal een beetje, ook de minder belangrijke personages. Vooral Maria-Clara vind ik in dit boek een heel leuk en ook best belangrijk geworden. Een plus aan een serie, als de personages een ontwikkeling doormaken gedurende de boeken!

'Maar eentje,' ging hij verder. 'Voor wie ik zou sterven, maar voor wie ik vooral wil leven.'

Liefde
De liefde tussen Max en Lucy is zo lief! In dit deel spat het vuurwerk er echt van af en zijn ze bijna onafscheidelijk geworden. Zonder overdreven of klef te worden, heeft Vanessa de relatie liefdevol neergezet en ga je echt houden van Max en Lucy. 

De derdehandsvleugelsaap was uit de mouw.

Locaties
Het enige dat ik een beetje minder vond aan dit boek, was dat het naar mijn gevoel (zeker in het begin) zich vooral afspeelde in de Korf bij Lucy, bij Max en in het ziekenhuis. Aangezien het eerste deel zich hier ook al voornamelijk afspeelde, had ik wel gehoopt dat de personages misschien een bepaalde plek gingen ontdekken of op vakantie gingen. I don't know. Gewoon iets anders. Er komen wel wat plekken bij tegen het einde van het verhaal, maar dit is een gevoel over het hele boek dat ik had. Niet veel mis mee, maar had het verhaal toch wat interessanter gemaakt!

Ik geef het boek 4.5/5 sterren. Het is Vanessa weer gelukt: Zilveren Vleugels is een toppertje! Geef mij het vervolg maar vast ;-)

P.S. Zilveren Vleugels komt uit op 14 februari, hoe romantisch!

Titel | Zilveren Vleugels
Auteur | Vanessa Gerrits
Uitgeverij | Dutch Venture Publishing
Uitgave | Paperback
Prijs | -
Pagina's | 325
Publicatiedatum | 14 februari 2017
ISBN | -

Liefs,
Monica


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen