zaterdag 10 december 2016

Recensie: Geek Girl #5 - Holly Smale

Hey!

Toen de postbode mij het pakketje bracht met Geek Girl 5 dacht ik: YAAS, Henriette is back!



Waar gaat Geek Girl #5: Bekent Kleur over?
Geek Girl bekent kleur is het vijfde deel in de populaire serie Geek Girl van Holly Smale: heerlijke chicklit-boeken vol geeks, modellen en hilarische situaties. Get your geek on!

De Geek heeft een plan
Geeky fotomodel Harriet Manners weet een hoop – maar het zijn eerlijk gezegd vrij nutteloze feitjes. Ze weet bijvoorbeeld dat vogelbekdieren geen maag hebben. Ze weet dat er ooit veertien eekhoorns zijn vastgehouden als spionnen. Ze weet dat er maar één vlag in de wereld is waar een gebouw op staat. En voor het eerst weet Harriet nu ook wat ze gaat doen in het leven. Ze heeft alles perféct uitgestippeld. Alleen houdt niet iedereen zich aan haar zorgvuldig uitgekiende plan…

Cover en achterflaptekst
De covers van Geek Girl zijn heel herkenbaar: je weet meteen dat het om die serie gaat. Ze passen mooi bij elkaar en staan pronkend in je kast. Ik heb de achterflaptekst niet gelezen, want ik had de eerste bladzijde er al bij gepakt.

Weetjes en feitjes
Harriet is zo'n leuk personage. Er komen in elk boek weer de gekste en leukste weetjes voorbij. Je vraagt je af hoe Smale steeds aan vernieuwende en gekke weetjes komt, omdat het elk boek compleet andere weetjes zijn, maar elk boek zijn de weetjes typisch Harriet. Ze vervelen niet, ze zijn niet raar bij het verhaal. Het zijn telkens echte Harriet-weetjes en dat maakt de Geek Girl serie extra leuk!

De Geek Girl serie is een feestje om te lezen

In dit deel van de Geek Girl serie zit een relatieontwikkeling waar ik niet heel blij mee ben. Mijn mede-Geekers zullen na het lezen van dit deel mij begrijpen. Geef mij maar de relatie zoals die was. Ik vond het heel jammer, maar hoop dat alles nog gaat veranderen.

Vooruitgang
Ik vind de Geek Girl serie met het boek leuker worden, omdat Harriet een ontwikkeling doormaakt. Ze is nog steeds haar onhandige en naïeve zelf, maar tegelijkertijd merk je dat ze verstandiger en volwassener wordt in haar handelen en denken. Ik vind het superleuk hoe zij een persoonsontwikkeling doormaakt en ik hoop dat ze in het volgende deel mij weer weet te verrassen.

Harriet is een Geek om van te smullen! Ik geef het vijfde deel uit deze serie 4.5/5 sterren

Ik dank uitgeverij Gottmer hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar! 

Ik kreeg bij dit boek ook het kleine boekje met het korte verhaal van Geek Girl #1.5: pakt uit! Dit boekje heb ik gelijk dezelfde avond nog gelezen en ik kan je zeggen: voor die €2,50 die het kost, mag je het echt niet laten liggen! Het is een heel lief schattig verhaal, zeker geschikt voor deze winterdagen. Dit boekje krijgt 5/5 sterren van mij! 

Titel | Geek Girl #5: Bekent Kleur
Oorspronkelijke titel | Head Over Heels
Auteur | Holly Smale
Serie | Geek Girl
Uitgeverij | Gottmer
Uitgave | Paperback
Prijs | €15,95
Pagina's | 352 pagina's 
Publicatiedatum | november 2016




Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen