woensdag 16 november 2016

TAG: Peculiar Booktag

Heeee allemaal!

Enige tijd geleden werd ik door Jaike getagd voor de Peculiar Booktag! Ik heb hem ingevuld!


BookTuber Jesse de Reader heeft deze tag ontworpen. Daar gaan we!



Eh. Welk boek heb ik weggelegd, weer opgepakt en vond ik toen heel leuk? Ik denk Het Programma, want ik heb toen een aantal keer getwijfeld of ik leuk vond waar het heen ging, maar toen ik het boek uit had vond ik het een ontzettend sterk boek!


Verdermeer! Dat is zo'n fantasierijk boek en die cover is al zo kleurig en beeldend. Als daar afbeeldingen bij zouden komen, zou dat echt tof zijn!


Heel toepasselijk: De Edelsteen Trilogie. Toevallig gaat die ook over tijdreizen. Maar als ik daarin oneindig zou vastzitten en oneindig zou moeten lezen: I'm in! Dit is mijn serie <3


May of June uit Girlpower van Robin Benway. May kan onzichtbaar worden en June kan gedachten lezen. Lijken mij allebei dingen die ik super graag zou willen kunnen.


Telt Regina van Once Upon a Time? Ik vind haar zo'n tof personage en zij heeft zo'n overwicht in alles. Echt top die vrouw!


Meghan Chase die de wereld van de Fey ontdekt, geschreven door Julie Kagawa. Ik vind het zo leuk hoe dit in elkaar zit, zo'n gewoon meisje en dan zo'n magische wereld.


Rose Hathaway van de Academicus Vampyrus serie. Zij is zo kickass. Ik vind dat de ene keer heel gaaf, maar de andere keer weer wat vervelend. Maar zij is zeker weten fierce en firery



Nou, Girlpower van Robin Benway is dus een heel erg leuk boek over drie meiden die bovennatuurlijke krachten hebben. De oudste, April, kan de toekomst zien en die voorspelt een heftig ongeluk... Dat boek is erg onderbelicht!

Ook Joël van Carry Slee is niet een hele erge rage, terwijl dat boek zo goed in elkaar zit!


Vertel me Drie Dingen van Julie Buxbaum! Toen ik dit boek langs zag komen wist ik meteen dat ik dit boek heeeel graag wilde lezen. Bam, op nr. 1 in mijn TBR lijst.


Oké, sowieso Samensmelting (Divergent #3). Mensen die dit gelezen hebben voelen mij. Dat was zo'n: wat????? boek. Ook Waar het licht is deed van alles met me.


Ooooooo. De Selectie serie, en dan De One. Daar gaat iemand dood... Zou ik toch best graag levend willen houden!


Juliette van de Touching Juliette serie. Ik vind haar geestelijk zo sterk, juist omdat ze fysiek niet veel kan zonder anderen pijn te doen. Ze blijft sterk in die gevangenis.


Sorry, maar dat had ik dus met De Bijzondere Kinderen... Ik vond het zo'n leuk iets om uit te proberen: een fantasyverhaal met afbeeldingen en extra's. Echter toen ik dit las dacht ik: hmm nee. Het voelde echt als een teleurstelling... 


Ik had bij De Test, het eerste deel van de serie van Joelle Charbonneau tegen het einde heel erg het gevoel alsof ik De Hunger Games aan het lezen was. Dat er maar een gering aantal mensen door mochten, dus je moest je tegenstanders uitschakelen. Zoiets komt zo vaak in boeken voor. Maar dat betekent niet dat ik het erg vind, want die trope spreekt me wel aan.

Dat was de tag! Bedankt voor het lezen. Ik tag.....

Kwante, omdat ik haar invullingen bij tags altijd zo mooi vind vormgegeven!

Liefs,
Monica


Geen opmerkingen:

Een reactie posten