zaterdag 5 november 2016

Event: Meet and greet: Krystal Sutherland

Hey allemaal!

Afgelopen donderdag had ik een evenement van Young and Awesome, een nieuwe YA uitgeverij die bekend is van vier boeken: De Diabolic, de Jewel, Verdwenen en.... Sterrenstof! De schrijfster van Sterrenstof heb ik op dat evenement ontmoet!



Ik had eerst nog school tot 15:15 en aangezien het evenement om 16:00 begon, moest ik nog best wel opschieten. Gelukkig was ik al bij de VU, dus heel ver was het niet meer naar de locatie. 



Rond 10 voor 4 kwam ik aan, gelukkig ruim op tijd. Google Maps deed allemaal spannende dingen met me en ik kwam in de draaideur vast te zitten tussen ingang en uitgang, maar verder ging het allemaal goed en vond ik mijn medebloggers kletsend aan een tafel. 

 



Toen werden we opgeroepen om plaats te nemen op de stoeltjes. We kregen allen een goodiebag (die straks wordt uitgepakt) en hadden mooi zicht op de interview setting.

 



Krystal Sutherland kwam aan en werd geïnterviewd door iemand van de uitgeverij die Krystal's boek, Sterrenstof, als nieuw lievelingsboek had aangewezen. Ze stelde leuke vragen en ik ben dan ook een aantal dingen te weten gekomen:

- De inspiratie van Sterrenstof haalde Krystal uit haar eigen break-up, waar ze doorheen ging toen ze het boek startte
- De hoofdpersoon, Henry, is een jongen, omdat Krystal bang was dat als ze een meisje als hoofdpersoon zou kiezen, die teveel op haarzelf ging lijken
- De filmrechten van Sterrenstof zijn al verkocht en in april 2017 staat het opnemen van de film gepland. Spannend!
- Krystal's tweede boek, met een hele lange Engelse titel die ze afraadde zo in het Nederlands te vertalen, verschijnt als alles goed gaat oktober volgend jaar. 



Na het interview konden we heerlijke cakejes eten in thema van het boek! Ze waren super lekker. Ook waren er schalen met dolfijnen snoepjes en dropjes en kon je naar lieve lust frisdrank, appelsap en smoothies drinken.



Ook kon je boeken van Young en Awesome kopen, evenals de zeer gewilde bookjournal!
Er kwam een aardig rijtje bij Krystal te staan, want je kon natuurlijk je boek bij haar signeren. Ik heb haar boek niet (*shame*), maar ik wilde wel even op de foto. Alleen was hier pas mogelijkheid voor toen ik net weg wilde gaan, dus vandaag mijn heerlijke jas-sjaal-schooltas foto. Bovendien was ik weer eens veel te lang aan het zijn, dus Krystal ging op haar tenen staan en ik zakte een beetje door mijn knieën. 



Toen ik thuiskwam bracht mijn moeder het mooie nieuws dat we patat gingen eten, dus dat was natuurlijk een top afsluiting van deze dag. Op mijn kamer pakte ik de goodiebag uit.




Die pen schrijft zo top! En het opschrift is natuurlijk gaaf, dus als je die pen nog niet hebt: zeker kopen! De sokken heb ik vanochtend aangedaan en die maken dat je je op-en-top boeknerd voelt: yay! De kaartjes zijn super leuk om te versturen aan mensen of om natuurlijk allemaal zelf te houden. En de totebag... <3 Geweldig! Glitters!

Ik heb ontzettend veel leuke bloggers ontmoet en ik heb het heel gezellig gehad bij dit evenement. Ik wil daarom Krystal Sutherland, de uitgeverij Young en Awesome en iedereen die verder heeft meegewerkt aan het organiseren van dit evenement hartelijk bedanken, het was een geslaagde dag!

Heb jij Sterrenstof al gelezen?

Liefs,
Monica

4 opmerkingen:

  1. Ik vond Sterrenstof onverwacht een heel goed boek! Op het Vlaamse evenement waren er overigens niet van die toffe cupcakes.. maar wij hebben dan gehaktballen en stamppot gegeten XD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, Marcia was me al voor. Wij hebben het inderdaad zonder de cupcakes moeten doen maar het was wel een super gezellige ontmoeting met Krystal in Antwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen