dinsdag 1 november 2016

Blogtour: Nachtrijder - Alexandra Penrhyn Lowe (dag 1)

Hey allemaal!

Vandaag is de aftrap van de blogtour rondom Nachtrijder.... en ik mag de spits afbijten! Vanaf vandaag zullen er nog 7 dagen op rij blogs worden gepubliceerd over het nieuwste boek van Alexandra Penrhyn Lowe: Nachtrijder. Dit is het vervolg op Sevenster en Wolfsbloed, die ik allebei hoog beoordeelde. Ik was daarom erg benieuwd naar het vervolg! 

 

Proef
Het boek is nog niet verschenen, maar ik las de proef al voor de publicatiedatum op mijn ereader. Vandaar dat ik (en alle volgende bloggers) jullie al vroeg kunnen inlichten over dit boek!

Schema
Wil jij weten bij wie de volgende dagen in deze blogtour zullen plaatsvinden? Kijk dan in het schema en neem een kijkje op de blogs. Is zeker de moeite waard!


AW Bruna Blogger Evenement
Een tijdje terug hebben jullie kunnen lezen over het AW Bruna Blogger Event waar Alexandra zelf te gast was. Ze vertelde over haar derde deel, Nachtrijder, en er kwam naar voren dat deze gruwelijker en enger was dan de andere delen. Tijdens het schrijven van dit boek was ze ook nog eens zwanger, dus gevoelens over de top. Ik was heel benieuwd naar het resultaat. 

Nachtrijder
Het boek begint, waar Wolfsbloed een beetje eindigde. Omdat ik Wolfsbloed alweer een jaar geleden heb gelezen, vond ik het heel erg fijn dat er door middel van verwijzingen en terugblikken kort werd gerefereerd naar wat er in Wolfsbloed was gebeurd. Alexandra heeft niet overdreven, want dit deel is echt spannend en gruwelijk! Het boek leest heel vlot, ondanks dat er best veel personages, plaatsnamen, gebeurtenissen etcetera in voorkomen en dat is een positief iets. 

Wat ik heel fijn vond aan dit boek was dat Evelien eindelijk echt een zichtbare ontwikkeling doormaakte. Waar ze in de andere boeken wel wat stoerder werd, bleef ze van binnen een beetje haar naïeve, onzekere zelf. In dit boek ontwikkelt ze zich echt tot sterke Wachter en daar ben ik heel blij mee. Personage ontwikkeling is een belangrijk iets in een serie! 

Wat ik ook heel fijn vond in dit boek was dat er wat meer risico's werden genomen op schrijfgebied. Nare dingen werden gezegd zoals ze waren en nare dingen kwamen ook gewoon een keer niet goed. Qua schrijven is Alexandra ook vooruit gegaan in deze serie!

Al met al ben ik heel dol op deze serie! Met het boek wordt het beter en ik heb Nachtrijder daarom met plezier gelezen. Het is geen volmaakt boek voor mij, maar een prachtige 4.5/5 sterren krijgt dit boek wel van mij! 

Dag 2...
De volgende dag in deze blogtour zal dus morgen plaatsvinden bij Rose & Books. Neem daar morgen zeker een kijkje! 

5 november
Het boek 'Nachtrijder' zal op 5 november in de winkels liggen! 

Ik dank uitgeverij AW Bruna voor het organiseren van de blogtour en het opsturen van de proefdruk. 

 

Titel | Nachtrijder
Auteur | Alexandra Penrhyn Lowe
Uitgeverij | AW Bruna
Uitgave | Paperback
Prijs | €14,99
Pagina's | 336
ISBN | 9789400507487

Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen