zaterdag 15 oktober 2016

TAG: De Bedtime Booktag

Hee iedereen!

Alweer een hele tijd terug zag ik een leuke tag langskomen. Ik besloot deze nu maar eens te gaan invullen. Het is de Bedtime Booktag! De tag is al een hele tijd geleden rond geweest, maar nu zal ik nog eventjes een duit in het zakje doen.


Welk boek heeft jou de hele nacht wakker gehouden, omdat je door moest lezen?

Oef. Ik had dit heel erg bij Rebel van Julie Kagawa, bij De Darkest Power trilogie van Kelly Armstrong en bij Val en Verlossing van Leigh Bardugo. En bij nog best veel meer boeken. Goede boeken zijn zo fijn!

 

Van welk boek was je bang om te gaan slapen?

O, ik had dat bij Vermoord Naakt van J.D. Robb. En eventjes bij Kater van Margje Woodrow. Ik wil Hex eigenlijk nog graag lezen, omdat ik denk dat ik het daar heel erg bij ga hebben.

Welk boek zorgde ervoor dat je bijna in slaap viel?

Ik had dat bij Cathy's boek. Dat is dat boek met die envelop vol met blaadjes, bonnetjes etc. Uiteindelijk bleken die helemaal niet relevant voor het boek en las ik een soort actieverhaal waar ik liever van ging slapen.

Op welk boek heb je gewacht tot hij uitkwam, zo erg dat je er onrustig van werd?

SOWIESO JAGER. Het vervolg op Rebel, ja echt. Ik sprong in de lucht dat hij binnen was! Ook Zwaard van Glas van Victoria Aveyard was ik heel erg lang op aan het wachten, evenals IJs & Steen van Victoria Scott. 

 

Welk boek heeft jouw perfecte vriendje/vriendinnetje?

Warner van de Touching Juliette serie is like hell yeah. Ook is Ethan uit Vertel me Drie Dingen echt cute. Hij is zo'n slimme geek met een warm omrand hartje. Ik val voor geeks, dus ja.

Welk boek zou jouw ergste nachtmerrie zijn om in te leven?

Nou lekker cliché ga ik de Hunger Games noemen. Ik ga liever direct dood, want ik ben toch niks waard in zo'n arena. En anders... wow ja De Programma serie van Suzanne Young. Ietwat sip kijken en BAM je moet een depressiviteitsbehandeling ondergaan die je hele bestaan uitwist. Doei.

 

Welke omslag van een boek doet jou denken aan de nacht?

Die van Voor de Val van Noah Hawley. Zo met die sterretjes. Maar ook Het laatste licht van Jen Minkman. Heel cliché blijf ik bij de donkere covers. 

Welk boek heeft een vreselijke cliffhanger?

Ik vond dat bij de De Duistere Fae van Julie Kagawa verschrikkelijk. Anderen die hem hebben gelezen snappen wat ik bedoel. Man, dat einde is niet eerlijk! 

Over welk boek heb je daadwerkelijk gedroomd?

Nou, toen ik klein was heb ik een keer een nachtmerrie gehad van Roodkapje. Mijn vader mocht nooit 'wolf' zeggen, hij moest het vervangen door 'kinderwagen, 'stroopwafel', 'knuffel' of andere dingen waar ik blij van werd. Het woord 'wolf' was gewoon veel te eng om te horen. Toen mijn vader zich een keer versprak en 'wolf' zei, heb ik er die nacht erg naar over gedroomd. Hahaha. Zo slecht.

Welk monster uit een boek zou je nooit onder je bed willen?

Nou eigenlijk alle monsters uit de Iron Fey serie niet, behalve Grimalkin die is fantastisch. Ook de Nephilim uit de Dark Elements serie niet. Of de monsters uit de schaduwen van de Grisha serie.




Dit was de Bedtime Booktag alweer! Ik hoop dat je mijn antwoorden een beetje leuk vond, haha!

De tag is al eeuwen geleden rondgegaan dus ik heb geen idee wie hem hebben ingevuld en wie niet, maar ik tag gewoon Sophie, Anouk en Joany

Mochten jullie al geweest zijn, helaas :-) En anders: kom maar op met jullie antwoorden!

Liefs,
Monica

Nu lekker slapen.

 

2 opmerkingen: