zaterdag 1 oktober 2016

Recensie: Laat me Sterren Zien - Lizzy van den Ham

Hi allemaal,

Onlangs las ik Laat Me Sterren Zien uit, het nieuwe boek van Lizzy van den Ham. Ik heb Verliefd en Verloren van haar gelezen en vond dat toen een erg leuk boek. Ik was daarom ook heel benieuwd naar dit boek!

Foto van @dutchventurepublishing

Waar gaat Laat Me Sterren Zien over?
Tori is vastbesloten om een nieuw leven te beginnen, ver weg van haar bemoeizuchtige ouders. En wat is er dan handiger dan verhuizen naar een plek miljarden kilometers verderop? Ze heeft haar hele leven als rijke ambassadeursdochter op de planeet Mars gewoond, maar de stageplaats die ze accepteert bevindt zich op een ruimtestation vlakbij Saturnus. Ideaal dus!

Waar Tori echter geen rekening mee heeft gehouden, is dat een nieuw leven beginnen zonder met de geesten van het verleden af te rekenen niet zo gemakkelijk is. Na een vreselijke ervaring met een jongen die geen ‘nee’ wilde horen, is ze nog steeds bang voor mannen die al te veel belangstelling voor haar hebben. En laat Alen Novak, het sexy hoofd van de beveiligingsdienst, nou net interesse in haar tonen... ook al is hij net zo arrogant als aantrekkelijk. De ideale schoonzoon is hij in elk geval niet, dankzij zijn duistere verleden.
Zal Tori erin slagen om haar hart weer voor iemand open te stellen die het echt verdient?

Die cover is echt PRETTY! Ik vind de covers van Dutch Venture Publishing stuk voor stuk heel erg mooi! Deze is toch sterrig (is dat een woord?) en sexy? Toen ik de achterflaptekst las moest ik even nadenken. Ik weet van mezelf dat ik niet van de ruimte boeken ben, maar ja een Lizzy van den Ham wil ik gewoon lezen!

Lancering in 3,2,1...
Het boek speelt zich af op andere planeten dan de aarde. Tori, die op Mars woont, gaat weg bij haar ouders en komt terecht vlakbij Saturnus op het ruimtestation. Het is daarmee een origineel concept voor een New Adult verhaal en brengt weer nieuwe stof voor spannende scènes. Dit is een pluspunt aan het boek. Het boek zelf begint ook gelijk in zo'n intergalactische setting en Tori is een heel leuk personage. Ik vind haar gedachtegang erg herkenbaar en ondanks dat ze de dochter is van één van de rijkste families, heeft ze eigen passies, dromen en wensen. Dat vind ik zo tof in hoofdpersonen!

Alen
Ja, er moet een hele alinea over hem worden geschreven. Stoute badass Alen. Alen is een beveiliger op hetzelfde ruimtestation als waar Tori terecht komt. Tori is een beetje schuchter als het gaat om te intiem contact met een jongen, na een vervelende ervaring met een jongen, waar ze nog steeds van wakker ligt. En laat Alen nou geïnteresseerd zijn in haar... Hij is de hotte bookcrush en heeft alle elementen om te kunnen smullen!

Intergalactisch
Ondanks dat ik geen fan ben van ruimte-thema's vond ik dit weer een ruimteboek wat mij toch heeft kunnen entertainen! Een hoog staaltje schrijftechniek is het misschien niet, maar het is zeker een vermakelijk boek! Het leest vlot, maar is vaak wel voorspelbaar. Nu is dat vaker het geval in het New Adult genre en is dit in principe ook geen probleem (want je wacht immers op de hete scènes toch?). Wat alleen soms wel vervelend was, was dat het natuurlijk een origineel concept is en daardoor ook nieuwe settings worden geïntroduceerd, nieuwe woorden worden gebruikt, maar dit was af en toe erg verwarrend. Er waren meerdere momenten waarop ik even moest teruglezen hoe of wat, of dat ik gewoon dat stukje oversloeg. Het was dus onlangs de vlotte schrijfstijl, even te ingewikkeld op sommige momenten.

Laat me Sterren Zien is een intergalactische NA. Het is origineel, al af en toe wel wat ingewikkeld. De schrijfstijl is vlot, al af en toe wel wat voorspelbaar. Een boek wat je prima tussendoor kan lezen en wat je entertaint. Ik geef het boek 3/5 sterren. Ik dank uitgeverij Dutch Venture Publishing hartelijk voor het opsturen van het ePubbestand!

Titel | Laat me Sterren Zien
Auteur | Lizzie van den Ham
Uitgeverij | Dutch Venture Publishing