woensdag 19 oktober 2016

Recensie: De Legenden - Pittacus Lore

Hey boekenwormen!

Onlangs ontving ik De Legenden, een bundel met novella's bij de serie van I Am Number Four (de Loriënkronieken). Het betreft drie verhalen die extra informatie geven bij de serie. Ik, als fan van de serie, wilde het graag lezen.



Waar gaat de Legenden over?
Eén strijd. Twee doodsvijanden. Drie legenden.
Lees nu voor het eerst hoe de strijd tussen de Mogadoren en de Loriërs ontbrandde.

De legenden – De kleine kronieken van Loriën, is een bundeling van drie verhalen bomvol spanning en actie, als extraatje bij de razendpopulaire serie ‘De kronieken van Loriën’.

In Op zoek naar Sam volgen we Adam, een afvallige Mogadoor die in zijn zoektocht naar verlossing probeert zowel Sam Goode als diens vader Malcolm te redden.

De laatste dagen van Loriën verhaalt hoe de strijd tussen de Loriërs en de Mogadoren ooit begon, toen de Mogadoren de ooit zo vredige planeet Loriën totaal onverwacht aanvielen.

Zij die vergeten zijn is het bloedspannende vervolg op Adams verhaal, waarin hij een geheim onthult dat het tij voor de Garde zal keren…


Cover en achterflaptekst
Hoewel de cover geen liefde op het eerste gezicht is of een genot voor je ogen, past het wel heel mooi bij de serie. Ik heb de achterflaptekst eigenlijk niet gelezen, maar ik wist ongeveer wat ik kon verwachten. Ik was het meest benieuwd naar de oorsprong van de strijd met de Mogadoren.

Sam
Ik ga alle verhalen los even af en beoordeel ze. Ik vond het eerste verhaal wat gaat over Sam leuk. Het gaf meer info over Sam en zijn gevangenschap bij de Mogadoren. Het einde is spannend en ontroerend en vond ik sterk.

Ik geef dit verhaal 4/5 sterren

De Loriën
Dit verhaal bleek naar verwachting mijn favoriet, hoewel ik die van Adam ook super tof vond. Dit verhaal heeft actie, verraad en spanning. Doordat de bundel niet al te dik is zal ik niet teveel loslaten over de verhalen zelf, maar dit verhaal vond ik erg spreken!

Ik geef deze novella 5/5 sterren!

Adam 
Het laatste - but not least - verhaal gaat over Adam. Ik vind Adam een leuk personage en in dit verhaal maakt hij spannende dingen mee. Hij komt een chimaera tegen en eigenlijk staat dit verhaal een beetje in het teken van deze shape shifter. Het is een mooie toevoeging aan de serie en pakte mijn aandacht.

Ik geef deze novella 4.5/5 sterren.

Al met al komt dat op een totaalscore van 4.5/5 sterren voor deze novella bundel. Ondanks dat veel bundels bij series slechts 'leuk' zijn, geeft deze bundel je echt meer inzichten in de serie en krijg je extra informatie. Dit zijn de bundels die voor mij er toe doen en die ik graag lees. De recensie is wel wat korter dan gewoonlijk, omdat het een vrij dun boek is en je al snel best veel verklapt.

Een waardevol inzicht in de Loriënkronieken. Dat is De Legenden.

Titel | De Legenden
Oorspronkelijke titel | Secret Histories
Auteur | Pittacus Lore
Uitgeverij | AW Bruna
Uitgave | paperback
Prijs | €14,99
Pagina's | 368
ISBN | 9780062223678 

Ken jij de serie van Pittacus Lore al?

Liefs,
Monica 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen