dinsdag 25 oktober 2016

Boekbespreking: Eigenlijk ben ik een flamingo - Simone Ela

Hi allemaal!

Vandaag even iets anders op Myperfectbooklife. Een boekbespreking van iets anders dan een YA boek: Eigenlijk ben ik een flamingo. Toen ik dit boek als cadeautje ontving van uitgeverij Lemniscaat (bedankt!), wist ik niet dat ik zó veel plezier zou beleven aan dit kleine boekje.

 

Eigenlijk ben ik een flamingo gaat over Marcus de worm en Laurence de kip. Laurence denkt dat hij een flamingo is. Marcus de worm belandt op een dag op het bord van Laurence en zal worden gegeten. In plaats daarvan gaat hij een gesprek aan met Laurence en vraagt hem vriendelijk om hem te sparen. Dit doet Laurence en samen besluiten ze om de wereld over te vliegen op zoek naar flamingo's waar Laurence mee kan samenwonen.

Het klinkt heel vreemd en dat is het boek ook wel een beetje. Uit het niets worden er uitspraken gedaan of dingen ondernomen die je niet zag aankomen of die eigenlijk nergens op slaan. Dat maakt dit boek zo geniaal. Er zitten hele grappige gebeurtenissen in het boek waar je oprecht om moet lachen, ook als je geen kind meer bent. De misverstanden die in dit boek voorkomen zijn geweldig bedacht en ik genoot volop van Marcus. 

Ik hoor Marcus het hele boek praten met zo'n hoog kneuzig stemmetje. Heerlijk hoe het boek eigenlijk gelijk tot je verbeelding spreekt. De tekeningen helpen er natuurlijk ook bij en zien er leuk uit. Een klein boekje, vol met verrassingen! 

Anders dan bij een recensie geef ik geen sterren, maar je kan wel raden hoeveel het er zouden zijn geweest. Ik ben heel blij dat ik dit boek heb gelezen en raad iedereen die wil lachen om slappe humor dit boekje aan. Een giller van een boek. Ook al is hij nog zo dun en oogt hij nog zo kinderlijk.

Het is ook een leuk boek om cadeau te doen, voor jong en oud!

Liefs,
Monica 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen