zaterdag 17 september 2016

Recensie: Steenkoud - Jennifer L. Armentrout

Howdy!

Vandaag vertel ik jullie meer over Steenkoud, het tweede deel uit de Dark Elements serie. Ik was zelf heel enthousiast over deel 1, dussssss... :-)

Waar gaat Steenkoud over?
Wachters en demonen bestrijden elkaar...

Layla - half wachter, half demon - zit in een behoorlijke dip. De jongen op wie ze al jaren een oogje heeft is onbereikbaar voor haar, en de wachters, die haar altijd hebben beschermd, lijken haar ineens niet meer te vertrouwen. Bovendien mist ze Roth, de demonenprins die haar beter leek te begrijpen dan wie ook. Om háár te redden, heeft hij zich opgeofferd, waarna hij spoorloos is verdwenen.

Net als ze denkt dat het niet veel erger kan worden, gebeuren er dingen die alles veranderen. Tot haar verrassing ontdekt ze nieuwe, onvermoede en supercoole krachten bij zichzelf. En dan krijgt ze een wel heel onverwachte bezoeker, met nieuws dat haar wereld op zijn kop zet.

Heeee! Roth is erbij gekomen op de cover. Soms kan het helpen dat er mensen op de cover staan, omdat je je dan al een beeld kan vormen van het personage. Anderzijds vind ik het ook weer een nadeel als er mensen op de cover staan, omdat je dan niet je eigen fantasie kan gebruiken om een personage te creëren. Voor Roth en Layla komen mijn eigen gecreëerde personages aardig overeen met die op de flap, maar voor Zayne, die op het volgende deel staat dacht ik echt: 'nope'.

Roth is weg, Roth is terug
Layla kampt met het verdriet van het verlies van Roth. Waar zou hij zijn? Zou hij veel pijn hebben? Komt hij ooit nog terug? Tot haar verbazing staat Roth ineens voor de deur. Hij schenkt amper aandacht aan haar en roept de naarste dingen. Dit is niet de Roth die ze kende... Ik vond het zelf heel naar om over deze Roth te lezen, omdat ik niet wist of het wel de echte Roth was, wat er precies was gebeurd in de poelen van de hel en of hij misschien weer een spelletje speelde. Natuurlijk is dat een sterk element in het boek, want je leest door en door, op zoek naar de antwoorden op deze vragen.

Triangel
Nu Roth weg is, begint het te kriebelen tussen Layla en Zayne. Hoewel ik de love-triangles zat was in boeken, vond ik hem in dit boek wel sterk. Het voelt echt als een onmogelijke keuze voor Layla. Stoere, hete Roth, of lifetimecrush Zayne. Beide heren hebben iets bijzonders en maken dat je Layla in het plaatje kan passen. Beide heren willen ook tot het einde voor Layla vechten. Spannend! Tot Roth zich raar begint te gedragen...

Wachters
Layla woont in huis bij de wachters. Ze is zelf half wachter, half demon, maar wordt door haar 'vader' Abbot opgevoed als zijn eigen. Dat is tenminste wat hij altijd heeft gezegd. Nu Layla rare dingen begint te ervaren met haar krachten, vertrouwt Abbot haar niet meer en doet hij net alsof Layla nooit een van zijn kinderen had kunnen zijn. Daar sluiten alle wachters zich ineens bij aan, wauw cruel. Layla's leven belandt in een neerwaartse spiraal.

Gruwelijk, grappig en heel erg sexy
Ik vind dit deel een super vervolg op Witheet. Het deel is gruwelijker, met gevaarlijkere monsters. Het deel is grappig, met Roth en zijn opmerkingen, maar ook met bepaalde situaties en de hysterische vriendin van Layla. En dit deel is bovenal heel sexy. Sexy met Roth en sexy met Zayne. Heerlijk, het boek is compleet.

Ik kijk heel erg uit naar Ademloos, die al in mijn kast staat te springen om gelezen te worden. Het einde van Steenkoud is zo abrupt dat ik helemaal geprikkeld ben om door te lezen! Deze serie is om te smullen! Ik geef dit deel 4,5/5 sterren. Op naar deel 3!

Ik dank uitgeverij Harper Collins hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar! <3

Titel | Steenkoud
Oorspronkelijke titel | Stone Cold Touch