vrijdag 9 september 2016

Recensie: Gevangene - Aimée Carter

Hi allemaal!

Als ik heel eerlijk ben voelde het een beetje dubbel toen dit boek bij mij op de mat viel. Ik had het vorige deel, Marionet, gelezen, maar ik was hier niet zo enthousiast over. Eigenlijk vond ik het zelfs tegenvallen. Dit maakte dat ik niet zoveel zin had in het vervolg, die dus wel bij mij op de mat viel. Tegelijkertijd waren daar andere bloggers, die heel enthousiast waren over dit deel. Dus eigenlijk wilde ik het ook wel weer graag een kans geven, want een tegenvallend eerste deel is niet gelijk een doodvonnis voor de rest van de serie.



Waar gaat Gevangene over?
Kitty is onder dwang van de machtige Daxton Hart en zijn familie een VII geworden en gaat nu verder door het leven als Lila Hart, het doodgewaande nichtje van de president. Hoe luxueus haar nieuwe omgeving ook is, ze moet voortdurend op haar hoede zijn om te overleven in die slangenkuil. 

Dan doet ze een aantal gevaarlijke ontdekkingen, waarna Daxton haar er plotseling van beschuldigt met de Blackcoat-rebellen samen te zweren. Dit betekent dat haar grootste angst uitkomt. Ze wordt naar Elders gestuurd, een gevangenis waar gruwelijke dingen gebeuren en waar nog nooit iemand levend uit is gekomen...

Cover en achterflaptekst 
Ik vind het mooi dat de covers van de twee delen uit de serie bij elkaar passen. Dat is op zich vrij logisch, maar het is mooi als dat ook gebeurt. Daarnaast is de cover zelf ook mooi. De achterflaptekst heb ik eerlijk gezegd niet gelezen, ik ben gelijk begonnen met het boek.

Verrassing!
Wow ja. Dit dacht ik dus tijdens het lezen. Het begin is gelijk boem spannend. Ik had het niet verwacht, maar ik zat er na een tijdje toch in. De rebellen en Elders... Kitty die haar rang kwijtraakt en mensen die doorhebben dat zij Kitty is en geen royalty... Het zit goed in elkaar. Dit deel is eigenlijk nog luguberder (is dat een woord?) dan het eerste deel. Dat kan ik wel waarderen. Een boek dat je echt kan laten gruwelen, huilen, lachen etc. is een goed boek! 

Halfway gone
Tot halverwege was het spannend, vond ik het niet te politiek gericht in kon ik het verhaal goed volgen. Echter vanaf halverwege, of iets later, vond ik het boek inzakken. Het werd me een beetje ingewikkeld, de spanning kroop eruit en het boeide me minder. Bij deze serie vind ik het ontzettend moeilijk om duidelijk aan te geven waar aan het ligt dat ik mij zo dubbel voel. Gelukkig was dit deel naar mijn mening een stuk beter, maar het einde maakte me weer wat verward.

'Gevangene' is een waardig vervolg op Marionet. Waar Marionet voor mij tekort schoot, was Gevangene goed en spannend. Het einde was voor mij wat jammer, maar mijn vooroordelen over dit vervolg moet ik echt in de prullenbak gooien. Gevangene heeft me verrast en gepakt. 

Ik geef het 4,5/5 sterren en dank uitgeverij Harper Collins hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar!

Titel | Gevangene
Oorspronkelijke titel | Captive
Serie | Blackcoat Rebellion
Deel | #2
Auteur | Aimée Carter
Vertaler | Sandra Hessels
Uitgeverij | Harper Collins Holland
Uitgave | Paperback
Pagina's | 320
Prijs | €15,00
ISBN | 9789402709605

Wat vond jij van Marionet?

Liefs,
Monica 

2 opmerkingen:

  1. Ik ben echt fan van deze serie! Hopelijk komt het volgende boek snel :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig maar :) ik ben nu ook wel weer op weg naar fan zijn van ;)

      Verwijderen