vrijdag 23 september 2016

Recensie: Dit Laaiende Vuur - Estelle Laure

Hey!

Vandaag de recensie van Dit Laaiende Vuur. Het boek is nog niet heel erg onder de aandacht gekomen, maar mag best even genoemd worden.



Waar gaat Dit Laaiende Vuur over?
In de perfecte filmversie van mijn leven is dit het moment waarop hij me vastpakt, naar zich toe draait en kust. Maar hij heeft een vriendin. Iemand van wie hij houdt. Iemand anders dan ik.

Als haar moeder verdwijnt staat de 17-jarige Lucille er plotseling alleen voor. Ze moet voor haar kleine zusje zorgen, een
bijbaan nemen om de rekeningen te kunnen betalen, huiswerk doen en het huishouden…
Op het moment dat alles om haar heen uit elkaar valt, wordt Lucille hartstochtelijk verliefd. En dan uitgerekend op degene op wie ze niet verliefd mág worden.


Cover en achterflaptekst
Op zich is de bedoeling van de cover wel mooi: een zwarte kaft met vurige letters. Echter vind ik het niet een hele mooie kaft. Misschien had het als hardcover mooier geweest, ik weet niet wat het is. Ik ben er niet heel enthousiast over. De achterflaptekst sprak me wel aan: een mooi boek over een puber die met allerlei problemen en gevoelens kampt.

Drama
Ik vind dat de focus in dit boek best op drama ligt. Na het één komt het ander. Eigenlijk heeft hoofdpersonage Lucille geen enkel moment vrede met zichzelf en haar situatie. Natuurlijk gebeurt er ook van alles, maar ik vond het een beetje vervelend dat die nadruk zo lag op alle drama. Het boek roept gevoelens op, maar soms lijkt dit ook geforceerd te zijn.

Fijne schrijfstijl
Wat ik erg fijn vond was de manier waarop dit boek geschreven was. Duidelijke, pakkende zinnen. Geen vage dialogen, maar gewoon leuk en logisch. Er zaten een paar plottwist momenten in en dat gaf waarde aan het boek. Hoewel ik me niet echt kon identificeren met hoofdpersonage Lucille, vond ik de personages wel goed uitkomen.

"Ik ben niets zonder hem. Niets. Zonder hem kan ik niet eens vechten. Maar ik ben het zat om een wandelende long te zijn."

Einde
Voor ik het wist was het boek al uit. Het is niet al te dik en leest daarom makkelijk weg. Één avondje was genoeg. Aan het einde vond ik iets echter wel wat vreemd. Lucille focust zo op een bepaalde jongen, maar er gebeurt iets heel ergs met iemand anders. Daar lijkt ze geen oog voor te hebben, why? Daarnaast was de laatste zin van het boek zo abrupt! Help, wat gebeurt er nu? Spannend! In een ander boek die vanuit het perspectief van Lucille's BFF Eden is geschreven, staat hopelijk het antwoord hierop :-) 

Al met al een fijn boekje voor tussendoor. Een schaaltje leesvoer voor een heerlijk avondje. Wel veel drama en een wat onbevredigend en plots einde, maar de schrijfstijl en de personages maken veel goed! 

Ik geef het boek 3/5 sterren. Ik dank uitgeverij Q hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar! 

Titel | Dit Laaiende Vuur
Oorspronkelijke titel | This Raging Light
Auteur | Estelle Laure
Vertaling | Esther Ottens
Uitgeverij | Querido Kinderboek
Pagina's | 280
Prijs | €17,50
Uitgave | Paperback
Publicatiedatum | augustus 2016
ISBN | 9789045119601

Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten