maandag 25 juli 2016

Recensie: Verkeerd Verbonden - Rainbow Rowell

Hoiiii!

Het is eventjes stil geweest omdat ik, ondanks de vakantie, een druk aantal dagen had ingepland. Ik heb wel aardig wat gelezen in de tussentijd, maar de recensies moesten er nog van verschijnen. Daarom vandaag de recensie van: verkeerd verbonden!

Waar gaat Verkeerd Verbonden over?
Georgie McCool weet dat het niet goed gaat met haar huwelijk. Vlak voordat ze moet vertrekken naar het vliegveld om Kerstmis te vieren haar schoonfamilie, vertelt Georgie dat ze niet meer mee kan. Er is een grote kans opgedoken op haar werk, als ze die wil grijpen kan ze nu echt niet weg uit Los Angeles. Als haar man Neal en de kinderen vertrokken zijn naar de luchthaven, vraagt Georgie zich af of het nu over is. Of ze nu echt alles verpest heeft. Die nacht ontdekt ze een manier waarop ze kan communiceren met Neal in het verleden. Het voelt alsof ze een kans heeft om haar huwelijk te redden nog voordat het begonnen is. Moet ze haar huwelijk redden? Of zouden Georgie en Neal beter af zijn als ze nooit waren getrouwd?

Ik vind de covers van de boeken van Rainbow Rowell altijd wel mooi, maar dit is weer een hele andere cover. Ik vind hem eerlijk gezegd ook niet heel bijzonder. Maar goed, het gaat natuurlijk om het verhaal en om de auteur. Na de achterflap tekst, maar vooral naar het zien wie het boek heeft geschreven, was ik om: dit boek moest ik lezen.

Grappig
Man, man, man. Wat heb ik bij dit boek gelachen. Rowell heeft een ontzettend leuke schrijfstijl die mij elke keer weer wat doet. Ik heb een aantal mooie quotes verzameld (zie de stickers op de foto), maar het waren er teveel om ze allemaal hierin te zetten. Daarnaast wil ik niet met zoveel quotes strooien, omdat jullie anders niets meer zelf hebben te lezen :) Hier toch een aantal grappige momentjes:

'Ik hou van je', zei hij. 'Ik hou meer van je dan ik al het andere haat.'

De pizzajongen stond...
De pizzajongen was een meisje.

'Petunia is bevallen!'
'Wat?'
'Petunia!' zei Georgie nu ongeduldig. 'Ze heeft puppy's gekregen in de droogtrommel!'
'Niet waar. Over twee weken krijgt ze pas een keizersnee.'
'Prima!' riep Georgie uit. 'Ik zal het haar zeggen!'

'Uw grootste kans om hier weg te komen, is verdwijnselen.'
'Pardon?'
'Gewoon een beetje Harry Potter-humor', zei hij.

Het echte werk
Natuurlijk Kan een boek veel leuke quotes bevatten en je aan het lachen maken, maar het draait om zoveel meer, zo draait het ook nog om de verhaallijn. Het verhaal zelf vond ik leuk, maar niet ontzettend bijzonder. Hoewel het hele concept natuurlijk super origineel is: het bellen naar het verleden, vond ik het ietwat tegenvallen toen ik het daadwerkelijk op papier las. Het verloop van het verhaal is een beetje de standaardlijn en er is niet heel veel diepgang.

Genieten
Al met al is het boek wel genieten. Het is prima om te lezen met dit lekkere warme weer. Een heerlijk boek waarbij je niet moeilijk hoeft na te denken, ondanks dat het zich afspeelt in heden en verleden. Een mooi boek wat verder kijkt dan naar hoe het nu is, namelijk naar hoe het had kunnen zijn. Ik vind dat zelf wel een interessant iets. Want wat als je een andere keuze had gemaakt dan dat je daadwerkelijk hebt gemaakt. Waar had je dan nu gestaan? Het lijkt in principe niet heel erg relevant of interessant, want ja, je hebt nou eenmaal deze keuze gemaakt. Toch vind ik het wel grappig om er even bij stil te staan.

Verkeerd Verbonden is een smakelijk geschreven boek dat garant staat voor een lach op je gezicht!

Ik geef het boek 4/5 sterren! En ik dank uitgeverij Q hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar.

Titel | verkeerd verbonden