zondag 17 juli 2016

Recensie: The Finisher #3: rennen voor je leven - David Baldacci

Hooooi!

Vandaag de recensie van het derde deel uit de Finisher serie! 

 

Waar gaat The Finisher #3 over?
Ik stond als aan de grond genageld. 
Iets of iemand trok aan mijn arm. 
Het was Delph. 
'Rennen, Vega Jane,' schreeuwde hij. 'Rennen!' 

Een angstaanjagend moeras vol bloeddorstige wezens en andere gevaren... Wie het betreedt, keert niet levend terug. Dat is het enige wat Vega Jane van het moeras weet. Toch moet ze erdoorheen, om eindelijk vrij te zijn en te kunnen worden wie ze is. Ze zal alles op alles moeten zetten om te overleven - maar is dat wel goed genoeg?

Cover en eerste indruk 
Ik vind de cover herkenbaar voor de serie. Je weet gelijk dat het bij de Finisher serie hoort. Op zich is de cover niet to die for, maar wel mooi. Ik heb niet echt een eerste indruk over dit boek, omdat het al de derde deel is dus ik een idee al heb bij het boek. Wel was ik benieuwd naar hoe het verhaal verderging.

Jeugdiger
Wat ik bij dit boek op vond vallen dat het een stuk jeugdiger voelde. Hoewel de eerste twee delen ook al voor het wat jongere publiek zijn, had ik bij dit boek een sterk gevoel dat ik er wat te oud voor ben. Niet dat ik dat erg vond, want ook jeugdigere boeken vind ik leuk om te lezen. Het verhaal deed mij ontzettend denken aan mijn eigen boeken. De manier waarop geschreven is, de verhaalelementen, de personages en de situaties. Heel erg leuk.

Alles wat mist
Dit is eigenlijk het deel waar iedereen op zat te wachten. In dit deel zit eindelijk actie. Waar delen 1 en 2 veel beschrijvend waren, slechts een beetje spannend en vooral voorbereidend op het echte verhaal, was dit deel een voldoening om te lezen. Het was gelijk vanaf het begin, de landing in het moeras, spannend. De rest van het boek gebeuren er steeds spannende dingen en is de actie niet te missen. Super!

Fantasierijk
Dit derde deel is het beste te omschrijven als fantasierijk. Het bevat heel veel wezentjes, mysterieuze perikelen en toverspreuken. Dat maakt het een heel leuk boek om te lezen, je moet je fantasie gebruiken en dan speelt het als een film voor je af. Het boek is vrij dun, waardoor je er snel doorheen raast. Hopelijk is het volgende en laatste deel ook zo geschreven als dit deel, dit is echt een pluspunt voor de serie. Na het tweede deel was ik namelijk iets minder enthousiast, omdat het al twee delen op rij 'leuk' was maar meer niet. Dit deel is een toppertje!

Ik geef het boek 4/5 sterren! Ik dank uitgeverij Leopold hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar!

Titel | The Finisher #3: Rennen voor je leven
Oorspronkelijke titel | The Finisher: The Keeper
Auteur | David Baldacci
Uitgeverij | Leopold
Uitgave | Paperback
Serie | Vega Jane
Deel | #3
Pagina's | 224
Prijs | €12,50 (paperback) - €9,99 (ebook)
ISBN | 9789025870461

Liefs,
Monica 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen