maandag 11 juli 2016

Event: Shine Like a Star - Uitgeverij Moon

Hello little stars,

Afgelopen vrijdag was ik bij het Avondje Onder De Sterren evenement van uitgeverij Moon! Met de auto reed ik naar Leiden om met wat gezoek daar om 20:55 aan te komen. Net op tijd! Al moest ik wel nog het gebouw in. Na sjorren aan de deuren van de hoofdingang en daarmee het alarm in te schakelen (oeps), kwam er een jongen aangerend die mij van mijn gestruggle afhielp en me naar binnen bracht via een andere ingang. Let's get this party started!



Het evenement was opgebouwd rondom het boek van Kate Ling: Eenzaam en Extreem ver weg. Als je mijn recensie van dit boek wilt lezen, klik dan hier. De dresscode voor deze starry night was 'Dress Like A Star'. Ik had een glitterende ketting om en armband, en naast mijn ogen glitterstickers.




De avond begon met een boekpresentatie van Marieke van uitgeverij Moon. Ze vertelde over het boek en over hoe het een beetje tot stand is gekomen. 



Vervolgens kwam er een super leuk gedeelte: Skypen met schrijfster Kate Ling. Zij is echt zo'n heerlijk positief en gezellig persoon. Eerst stelde Marieke wat vragen en daarna was het aan ons. Ze gaf ons stiekem ook een spoiler over deel 2. Die ga ik lekker niet verklappen!



Na het Skype-gesprek stonden er twee studenten Natuurkunde-Sterrenkunde klaar om ons mee te nemen voor een rondleiding door het gebouw. Het was mooi om te zien. We gingen de koepel in om de telescoop te bekijken. Wat een joekel.



Er was ook een klein koepeltje.



En we liepen langs de mooiste foto's van sterren. Deze ster bijvoorbeeld, is aan het sterven. Ahh.



En we kregen een boel informatie over sterren, planeten en sterrenkijken. Ook zagen we een stoel waar Albert Einstein nog in heeft gezeten. Het was best leerzaam en nog leuk ook. En bovenop dit alles kregen we ook een mooie goodiebag mee! Helemaal in het thema van vanavond.



In de mooie ster-goodiebag zat het nieuwste boek van Moon: HandLettering doe je zo. Ik ben zelf echt een kneus als het gaat om kalligrafie. Altijd gaat het perfect, op het laatste streepje na, die vervolgens de hele letter verpest. Dat is zeg maar hoe het altijd bij mij gaat. Dit boek maakt wel dat ik zin heb het weer te proberen, dus wie weet wordt mijn inzet beloond met mooie letters. Eerst maar mijn naam?
Ook zat er in de goodiebag een zakje met sterretjes pepermunt, glow in the dark sterretjes, twee kaarten, ijsthee (maar ik had zo'n dorst dat die in de auto al is opgegaan) en een doosje met sterren erop waarvan je een lichtje aan kan zetten. Dan shinen de sterren (zó cute).

De hele avond was super gezellig! Niet alleen wat we hebben gedaan was tof, maar ook de mensen die er waren. Ik heb weer wat nieuwe bloggers ontmoet en dat is altijd super leuk. Uitgeverij Moon wil ik hartelijk bedanken voor de uitnodiging en voor de rest wil ik ook iedereen bedanken die heeft meegeholpen aan deze avond. Het was ontzettend leuk en zeker voor herhaling vatbaar (voor het tweede deel?)

Heb jij Eenzaam en Extreem ver weg al gelezen?

Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten