dinsdag 21 juni 2016

Recensie: Verliefd en Verloren - Lizzie van den Ham

Hee iedereen!

Een aantal zijn mij voorgegaan in de recensie van dit romantische, lieve boek: Verliefd en Verloren. Vandaag ga ik jullie mijn mening vertellen!



Waar gaat Verliefd en Verloren over?
Wat zou je doen als de knappe jongen die je op een concertavond tegen het lijf bent gelopen en die je graag beter wilt leren kennen, plotseling in je mentorklas blijkt te zitten..? Het overkomt Gemma Visser tijdens haar eerste jaar als docente Engels op het Thorbecke College. En hoe langer zij en Julian elkaar meemaken op school, hoe moeilijker het wordt om te ontkennen dat er iets broeit tussen hen twee.

Maar meent Julian het wel zo serieus? En vindt Gemma hem leuk genoeg om haar baan ervoor op het spel te zetten?


Cover en eerste indruk
Ik vind de cover heel schattig, maar niet heel denderend. Het is gelukkig geen 'hijg-in-elkaars-nek' voorkant, maar toch vind ik het niet heel representatief voor een jongen van 19 en een vrouw van 23. De achterflaptekst sprak mij aan, want ik heb op basis hiervan besloten dat ik het boek wilde lezen! Ik ben gek op verboden relaties, dus dit boek was weer een bouwsteen in mijn toren van verboden-liefde-boeken :-)!

Mentorklas
Het gaat dus over Julian. Julian zit in een band en Gemma wordt verliefd op hem. Ze gaan met elkaar, maar dan bij het nieuwe schooljaar blijkt Julian ineens in haar mentorklas te zitten! Een leerling en een lerares, dat is natuurlijk uit den boze. Gemma weet niet hoe ze ermee om moet gaan, maar 2 dingen weet ze wel:

1. Ze mag nooit officieel met Julian gaan, of ze is haar baan kwijt
2. Julian is zo super sexy, die laat ze nooit meer lopen

Liefde
Het is heel schattig om te zien hoe de band tussen Gemma en Julian groeit, al moet ik wel zeggen dat het voor mij veel te geromantiseerd voelde. Het klikte gelijk en het was patsboem een perfecte relatie. Natuurlijk zitten er wat verplichte downmomentjes in het boek, maar eigenlijk gaat alles vooralsnog heel makkelijk tussen Gemma en Julian. Dat vond ik een beetje jammer. Er was geen verrassend moment, geen frustratie, alleen maar perfectie. Nu moet ik zeggen dat een alleen maar liefdevol boek fijner is dan een geforceerd dramatisch boek, maar het was voor mij niet op en top realistisch.

Leerling
Julian is ouder dan zijn andere klasgenoten, omdat hij zijn school vertraagd doet i.v.m. zijn bandleven. Hij is dus ook niet echt meer een middelbaar scholiertje, maar toch doet hij alsof hij al 28 is met jarenlange ervaring. Nu weet ik niks van het bandleven af, misschien is hij daar zo gegroeid, maar op liefdesgebied, op flirtgebied en op seksueel gebied doet hij de meesterlijkste dingen. Of hij is geboren met een grote dosis fietfieuw of de schrijfster heeft veel films gezien en Julian op basis hiervan gecreëerd.

"You're sweet enough already"
Begrijp me niet verkeerd, ik vond het een lief boek om te lezen en ging er aardig vlot doorheen. Echter was voor mij dit boek niet denderend genoeg dat ik de paperback-versie ervan zou willen aanschaffen. Een leuk tussendoortje dus, maar helaas niet één van mijn favorieten.

Grappig
Ik kon wel erg lachen om Lizzie's schrijfstijl.

'Ik weet waar jouw huis woont'

Heerlijk om een keer lekker Nederlandse grapjes te lezen! Ze kon ook de mooiste awkward situaties creëren en ik vond dat echt heerlijk om te lezen. Je voelde gewoon wat Gemma voelde toen ze midden in de les van Julian dirty sms'jes kreeg. Zo fout, zo leuk!

Ik geef het boek 3/5 sterren. Het boek heeft mij niet overtuigd, maar ik ben wel bereid een ander boek van Lizzie weer een kans te geven, omdat ik haar schrijfstijl kan waarderen.

Heel erg bedankt uitgeverij Dutch Venture Publishing voor het sturen van het ePub bestand van dit boek!

Titel | Verliefd en Verloren
Auteur | Lizzie van den Ham
Uitgeverij | Dutch Venture Publishing
Format | ePub
Ook beschikbaar in | Paperback
Pagina's | 250
Prijs | Paperback: €17,95
ISBN | 9789462661790

Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen