zaterdag 4 juni 2016

Recensie: Lola en de Boy Next Door - Stephanie Perkins

Hallooooooola,

Nog niet zo lang geleden heb ik Anna en de French Kiss gelezen, van Stephanie Perkins. Afgelopen week ontving ik het tweede deel, Lola en de Boy Next Door. Woeh! Ik had er al heel veel zin in en begon gelijk te lezen!



Waar gaat Lola en de Boy Next Door over?
De zeventienjarige Lola Nolan heeft alles goed voor elkaar.
Ze heeft een beste vriendin Lindsey, een leuk bijbaantje met gezellige collega's en sinds kort een stoere, lieve vriend die ook nog een rockster is. Wanneer Calliope en Cricket Bell, de tweeling met wie ze vroeger bevriend was, terugkeren in haar buurt wordt ze geconfronteerd met verdriet uit het verleden waarvan ze dacht dat ze het allang verwerkt had. Nu boy next doorCricket weer terug is in het leven van Lola, moet ze zich uiteindelijk verzoenen met haar gevoelens voor hem. Zal de jongen uit het verleden de liefde van haar leven blijken te zijn?

Cover en eerste indruk
Ik vind die cover zo ontzettend leuk! Niet alleen zijn ze an sich gewoon mooi, maar zo bij elkaar staan ze echt pretty! Nu heb ik natuurlijk alleen nog maar de roze en de gele variant in mijn kast staan, maar deel 3 zal er ook ooit bij komen! <3


Fabulola
Lola is één grote modefanaat. Ik vind het fantastisch welke styles en pakjes zij elke dag uitprobeert. Ze ontwerpt ze zelf en schaamt zich er ook niet voor. Ik kan dit echt waarderen aan Lola's personage. Haar kledingstijl en onvoorwaardelijke trots waarmee ze ermee loopt, zijn echt een pluspunt aan het boek. Haar uitspraken zijn ook fantastisch.

Ik strijk mijn jurkje glad, trek mijn schouders naar achteren en marcheer naar beneden.
Er is niemand.
'Hallo?'
Geen antwoord.
Mijn schouders zakken naar beneden. 'Wat is het nut van een trap als niemand mijn entree ziet?'

Cricket
Halloooooo Cricket. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in het begin totaal niks voelde voor Cricket. Max was ook mijn favoriet niet, daar niet van (Lola's vriendje aan het begin van het boek). Maar ik dacht wel van: Oké, deze bookcrush zal ik denk ik overslaan? Tot op een gegeven moment de vlam er bij mij ook in schoot. Je gaat van Cricket houden, eerlijk waar. Hij is zo lief voor Lola en wil haar zo graag beschermen en vermaken. Het is to die for.

Ha GAYYY
Wie kent die uitspraak niet? In Lola en de Boy Next Door spelen twee homo's mee: Lola's vaders. Ik vind het werkelijk fantastisch om over ze te lezen. De manier waarop zij de opvoeding van Lola regelen en hun gedragingen zijn werkelijk een heerlijke toevoeging aan het verhaal!

"Hij knipt altijd artikelen uit, meestal over tieners die sterven aan een overdosis drugs, of syfilis krijgen, of zwanger raken, of hun school niet afmaken..."

Of

"Goed". Hij knikt. "Veel plezier. Doe geen dingen die ik niet zou doen."
Terwijl ik de voordeur uitloop, hoor ik Andy roepen: "Schat, die waarschuwing werkt niet als je homo bent."

Heerlijk die uitspraken in dit boek.

Anna
Anna uit het eerste deel speelt in dit boek mee! Ik vond dat zo leuk om te lezen! Al moet ik zeggen dat ik Étienne in dit boek wat minder leuk vind doen dan in zijn eigen deel. Maar Anna, tof!

Kind
Het enige wat ik wat vreemd vond was dat een rockster als Max met een carnaval-gekleed 'kind' gaat als Lola. Ik heb er respect voor, maar ik vind het toch raar. Hij is ouder en het is niet dat hij een spelletje speelt, want hij doet bij Lola's vaders zijn uiterste best om een goede indruk te maken. Dit voelde een beetje gemaakt. Maar goed, het is wel weer eens wat anders.

Ik deed wat lang over het lezen van dit boek, omdat ik tussendoor tentamens had, maar al met al leest het heel vlot en is het een heerlijk boek. Lola en de Boy Next Door is een vrolijk, feelgood boek met de liefste hoofdpersonages! Ik geef het boek 5/5 sterren. Please, give me Isla! <3

Bedankt uitgeverij van Goor/Best of YA voor het opsturen van dit recensie exemplaar! It made me so happy!

Titel | Lola en de Boy Next Door
Oorspronkelijke titel | Lola and the Boy Next Door
Auteur | Stephanie Perkins
Uitgeverij | van Goor, Unieboek|Het Spectrum, Best of YA
Uitgave | Paperback
Pagina's | 315
Prijs | €15,00
Datum van uitgave | april 2016
ISBN | 9789000349289

Wat vinden jullie: Étienne of Cricket?

Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen