woensdag 29 juni 2016

Recensie: Ik jou ook - Marielle de Visscher

Hooii!

Een tijdje geleden ontving ik een recensie exemplaar van 'Ik Jou Ook' van uitgeverij Scelta Publishing. Ik was benieuwd naar dit boek, een feelgood. En.... liet het mij goed voelen?

Waar gaat Ik Jou Ook over?
Alles in Sofie's leven lijkt op orde: lieve vrienden, een goede baan, een nieuw huisje en zelfs een perfecte inloopkast. Maar door alle verliefde stelletjes en gelukkige gezinnetjes om haar heen verlangt Sofie als last single girl steeds meer naar dat wat er in haar leven ontbreekt: iemand om dit alles mee te delen. Het enige waarvan Sofie's hart nu sneller gaat kloppen, is het te plegen telefoontje naar de verkoper van haar droomboekenkast. Totdat ze deze verkoper ontmoet en haar hart nog veel meer te verduren krijgt.

Ik vind de cover erg mooi. Het doet me een beetje denken aan zo'n club, met die verlichte letters. De kleuren zijn warm en uitnodigend en ik vind ze heel erg mooi gekozen bij elkaar. De achterflaptekst klinkt leuk, maar ook wel weer als 13 in een dozijn. Ik was dus heel benieuwd of deze schrijfster mij kon overtuigen van haar originaliteit en schrijfpower!

Huisvrouwroman
Ondanks dat het geen NA is, vond ik het echt een typisch boek voor volwassen (huis)vrouwen. Geen idee waarom eigenlijk precies, maar het leek me zo herkenbaar voor die doelgroep. De hoofdpersoon gaat nieuwe boekenkasten aanschaffen en haar huis opknappen en ik als 20-jarige maak me daar verder niet druk om nog. (Nou ja misschien de boekenkasten wel). Ik vond het daarom wel leuk om te lezen, maar kon me soms niet helemaal met het verhaal identificeren.

Gezellig met de kleine g
Dit omschrijft het boek eigenlijk het best. Het was gezellig, maar ik miste eigenlijk het wow-gevoel. De scènes waren leuk, de schrijfstijl was prima, de personages waren oké. Maar ik zat echt te wachten op het moment dat ik verbaasd zou worden, meegesleurd en niet meer kon stoppen met lezen. Helaas was dit niet het geval. Ik legde het boek meerdere malen weg en er ging dan een flinke poos overheen tot ik het weer oppakte. Misschien zegt dit alleen wat over mij, maar ja.

Berichtjes
Wat ik wel een super leuke toevoeging vond aan dit boek, waren de berichtjes die .. en ... naar elkaar sturen. Ik hou van boeken waar iets extra's in zit: berichtjes, briefjes, foto's of iets dergelijks. Dat geeft voor mij net even een extra zwaai aan het verhaal en maakt het toch leuker om te lezen. De berichtjes waren lief en grappig en herkenbaar. Tof!

Ik jou niet
Hoewel het natuurlijk moeilijk is om recensie schrijven over boeken waar je iets minder enthousiast over bent, zal ik toch eerlijk blijven. Het was een leuk boek wat je tussendoor zou kunnen lezen, maar verwacht dan niet teveel spektakel of plottwists. Het was voorspelbaar, maar wel weer lief. Ik ben toch niet helemaal overtuigd, helaas. En dat maakt dat ik dit boek 3/5 sterren geef, want het was ook weer niet verschrikkelijk om te lezen ;-)

Ik dank uitgeverij Scelta Publishing wel hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar!

Titel | Ik Jou Ook
Auteur | Marielle de Visscher