woensdag 1 juni 2016

Recensie: Het Lot van Tien - Pittacus Lore

Hey!

Ik vond 'De Wraak van Zeven' zo spannend, dat ik blij was dat ik de mail kreeg met 'Het Lot van Tien is HIERRRRRR'. Al snel ontving ik hem en kon ik door met lezen in deze o-zo-goede serie!



Waar gaat Het Lot van Tien over?
De invasie is begonnen. John, Nummer Vier, staat aan de frontlinie van de strijd in New York City. En net als zijn kansen lijken te keren ontwikkelt zijn vriend Sam, een mens, op onverklaarbare wijze een Erfgave – iets wat normaal gesproken alleen is voorbehouden aan Loriërs. En Sam is niet de enige. 
Intussen zitten Zes, Marina en Adam vast in Mexico. De Mogadoren zijn massaal in de meerderheid en er is een wonder voor nodig om te ontsnappen. 
De Garde is uitgedund, maar geeft de strijd niet op. Ze kunnen alleen overleven als het ze lukt de Mogadoorse leider uit te schakelen. Anders rest hun nog slechts één lot: totale uitroeiing.


Cover en eerste indruk
Ik vind de cover werkelijk waaaauw! Heerlijk zo'n power chick en dat vuur en dat paars en dat glimmende en... ja. Dit vind ik een heel mooie cover. De achterflap belooft een boek vol actie. Ik ben ook echt heel benieuwd naar dit deel!

Ella
Eigenlijk staat Ella wel een beetje centraal in dit boek. Het einde van 'De Wraak van Zeven' was best vervelend, want ja. Wat gaat er met Ella gebeuren? De titel vind ik dan ook wat onheilspellend: komen we het dit boek te weten? Is het positief, of niet? Ella is nummer tien.

Actie tot the max
Toen het boek begon zat ik gelijk weer in het verhaal. Ik heb het vorige deel alweer een tijdje terug gelezen, maar al snel pakte ik de draad weer op. Het Lot van Tien is één en al actie. Heerlijk. De Mogadoren zijn een invasie gestart en willen de aarde overnemen. Ze komen steeds dichterbij, worden steeds gevaarlijker en enger en de tijd dringt.

Gewone mensen krijgen gaven
Wat er in dit boek nieuw is, is dat mensen nu ook de Erfgaven kunnen krijgen. Dit was normaal alleen weggelegd voor de Loriërs, maar die regel is in dit boek overboord gegooid. Mijn eerste reactie was: ah, waarom nou? Dat maakt de Loriërs juist zo speciaal. Echter naarmate ik verder kwam in het boek vond ik het wel kicken. Het gaf wat extra's, iets origineels en ik vond het wel wat hebben!

"Het volgende dat ik zie, wat we allemaal zien, is waar het allemaal is begonnen"

Het einde
Jeetje. Het is dat ik jullie het niet gun om het einde te spoilen, anders had ik graag mijn hart gelucht. De laatste zin gewoon... Mijn. God. Het is niet de quote hierboven, nee hij is nog veel erger! Ik heb nog een paar keer de pagina herlezen en omgeslagen, maar het is toch echt het einde van dit deel. Ik vind het wel een steengoed einde. Niet leuk, maar wel echt een krachtige afsluiter. BOEM BAM ZO, wacht maar even een jaar op het einde! Nee. Please. Geef het mij nu!

Het Lot van Tien is de reden dat men boeken leest. Wat. Een. Boek. Ik vond het echt het beste boek uit de serie tot nu toe. Het einde is frustrerend en ontroerend, maar ik weet wel dat ik hierdoor alleen maar nóg meer zin heb in de finale! Ik geef het boek 5/5 sterren. Yay!

Ik dank uitgeverij A.W. Bruna hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar.

Titel | Het Lot van Tien
Oorspronkelijke titel | The Faith of Ten
Auteur | Pittacus Lore
Uitgeverij | A.W. Bruna
Uitgave | Paperback
Serie | De Loriënkronieken
Deel | #6
Pagina's | 288
Prijs | €17,50
Verschijningsdatum | mei 2016
ISBN | 978-94-005-0685-5

Ze pakten Nummer Een in Maleisië Nummer Twee in Engeland Nummer Drie in Kenia en Nummer Acht in Florida. Ik ben Nummer Zes, maar dat doet er niet meer toe, want we zijn niet meer de enigen met Erfgaven.

Koop vandaag nog jouw eigen exemplaar, op de site van de uitgever! Klik hier!

Liefs,
Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen