woensdag 18 mei 2016

Recensie: Rivalen - Alyson Noël

Hidihowdihoe!

Ik kon mijn geluk niet op toen mij Rivalen werd overhandigd door de postbode. Yay! Ik was zo benieuwd naar dit boek.

Waar gaat Rivalen over?
Breaking news: Filmster verdwijnt spoorloos. Hebben drie jonge clubpromotors er iets mee te maken?
Overal hangen de flyers: Wie wordt de beste promotor van de Unrivaled-clubs? Wie het hipste publiek en de populairste sterren naar de Hollywood-clubs weet te lokken, krijgt de meeste punten en wint uiteindelijk een enorme geldprijs. Layla, Tommy en Aster behoren tot de uitverkorenen die mee mogen doen aan de wedstrijd. Voor alle drie hangt er veel van af, en dus gaat het hard tegen hard - zo hard dat ze zichzelf al na een paar weken nauwelijks nog terug herkennen. Alles draait al snel om de jonge superster Madison Brooks. Wie háár weet te strikken, heeft al bijna gewonnen. Tot op een dag de filmster spoorloos verdwijnt en alle ogen zich richten op de drie jongeren die haar het laatst hebben gezien...

Ik heb al twee uiteenlopende reacties gehoord over dit boek: 'fantastisch!' en 'ik vind dit helemaal niks'. Daarom was ik erg benieuwd naar wat ik er van zou vinden. Er zijn twee verschillende covers, wit en zwart. Ik ontving de zwarte. Ik ben er heel blij mee, want ik had zelf echt niet kunnen kiezen haha!

Maar goed. De achterkant van het boek gaf mij een summer feeling. Een supersterrenstrijd in LA? Ja hoor, komt u maar door. De cover zelf had misschien iets sprekender gekund, hoewel ik dit 'simpele' ook wel kan waarderen!

Zomerse versnapering
Dit is echt een heerlijk zomers boek. Het speelt zich af in het zonnige LA en het gevoel van de zon en de warmte komt echt op je over. Zeker met het zomerse weer in Nederland nu, is dit boek heerlijk om te lezen in de tuin, op het strand of waar dan ook. Het leest door de fijne sfeer ook als een trein weg.

Sterrendom
Alles draait in het boek om de personen die zien en gezien willen worden. De 'paparazzi' en de 'idolen'.  Layla, Tommy en Aster mogen de clubs van Ira promoten. Ira weet wat hij wil en schijnbaar ziet hij dit terug in de drie, die ieder op hun eigen manier Ira's aandacht willen trekken.

Layla
Layla is een blogger op de blog Beautiful Idols, waarin ze de sterretjes naar beneden haalt. Ze heeft niets met het wereldje en de supersterren op wie iedereen zo gek is. Echter de geldprijs die er te winnen valt als ze de kans aanneemt een club te promoten in dit wereldje, die kan ze goed gebruiken om haar droom waar te maken. Ze zal haar blog uiteindelijk moeten inzetten om de waarheid over het sterrenwereldje bekend te maken. Gaat ze zo ver om te winnen?

Tommy
Tommy is een relaxte jongen met dromen, maar weinig geld. Hij wil dolgraag een gitaar kopen uit de winkel waar hij werkt, maar heeft het geld nog niet bij elkaar. Ira komt op een dag in de winkel langs en koopt de gitaar waar Tommy zijn zinnen op heeft gezet. Boos als hij is besluit hij mee te doen aan de wedstrijd van Ira. Niet alleen om het gedoe met zijn gitaar, maar ook omdat Ira Tommy's vader is. Ira weet dit alleen zelf niet, maar Tommy is vastberaden hem dit in het gezicht te gaan gooien...

Aster
Aster is een rijk meisje die er altijd piekfijn uit wil zien. Ze wil doorbreken als actrice en na een paar mislukte klussen besluit ze in overleg met haar agent dat de wedstrijd van Ira haar kans zal worden om door te breken. Ze gooit haar charmes, prachtig gebruinde benen en attitude in de strijd en is vastbesloten iedereen te verpletteren. Als ze Ryan, Madison Brooks' super hotte vriendje, weet te strikken lijken al Asters dromen uit te komen... Of gaat het totaal de verkeerde kant op?

Wedstrijd en troubles met een cocktail erbij
Het is natuurlijk allemaal een wedstrijd, maar buiten de wedstrijd om spelen er nog veel meer dingen. Je leest vanuit de perspectieven van Layla, Tommy en Aster, maar ook Madison komt aan bod. Je leest wat meer over haar leventje en dat vind ik een erg leuke toevoeging. De wisselingen tussen de perspectieven vind ik prima te volgen. Je leest over Layla en haar vriend Mateo, Tommy die een pact wil sluiten met die mooie Layla en over Aster die misschien wel meer voelt voor Ryan dan een potentiële klant voor haar club. Dit alles wordt verteld met een heerlijke zomerse sfeer eroverheen.

Spotify
Er is speciaal voor het boek Rivalen een Spotify afspeellijst gemaakt! Wil jij deze lijst beluisteren voor/tijdens het lezen van Rivalen? Klik dan HIER! :-)

Rivalen is een onmisbaar toppertje voor de zomer! Ik geef het boek 4/5 sterren! En ik dank uitgeverij Harper Collins hartelijk voor het opsturen van dit exemplaar!