woensdag 27 april 2016

Verslag: YALFEST 2016!

Hiephoihoihoi!

Hier mijn verslag van YALFEST! Ik was aanwezig, afgelopen zondag, en heb daarmee de eerste keer dat zoiets werd georganiseerd bijgewoond! Ik neem met jullie de dag door!
















Om 11:00 gingen de deuren open van de Winkel van Sinkel in Utrecht. Het was al een drukte van jewelste, want ja, er moeten 400 mensen naar binnen! Ik was samen met Lindsey. Wij hadden afgesproken vandaag samen alles te doen, gezelliiiig!

Eenmaal binnen, wow. De stijl waarin dit gebouw is gebouwd, jaaaa prachtig! En woeeeeh we kregen gelijk de goodiebags!




Toen we binnen ons plekje hadden gevonden, was het wachten op Bart Boonstra. Hij was de presentator vandaag en kondigde één voor één alle auteurs aan. YAY!



Bart stelde de auteurs allemaal moeilijke vragen en testte de auteurs op de kennis van elk ander. Tot slot kwam er een vragenrondje uit het publiek.



Na het hoofdprogramma was het tijd voor de lunch en voor de extra dingen die waren georganiseerd voor deze dag: een versje van Lars laten schrijven over jou, een zelfportret laten maken, een (tijdelijke) tattoo laten zetten, sieraden en movie goodies scoren en natuurlijk op de foto in de fotobooth! Dit hebben Lindsey en ik 2x gedaan, met de gekste baarden en hoedjes!



Toen gingen we gauw in de rij voor een foto met de auteurs! Toch wel spannend, zo op de bank midden tussen de auteurs in. Iedereen moest in sneltreinvaart, maar uiteindelijk vond ik het wel leuk dat ze echt een setting hadden gemaakt met de auteurs bij elkaar.


Dit is even een tijdelijk voorbeeld, de echte foto komt nog :-)

De ronde erna was mijn workshop ronde. Ik had workshop D: Kalligrafie. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het me een beetje tegenviel. We zaten met een Stabilo fineliner en een potlood te luisteren naar uitleg over allerlei soorten kroontjespennen. Geef ons een kroontjespen of vertel over wat wij gaan doen. Na een half uur ben ik weggegaan. Ik heb veel respect voor de organisatoren, maar mij beviel de workshop niet zo ;-)

Dus eigenlijk een half uur te vroeg vertrokken Lindsey en ik even naar de McDonalds voor een ijskoffie. Tot slot weer lekker onderweg naar huis. Het was een gezellige dag en zeker voor zo'n eerste keer geslaagd. Volgend jaar is er weer een nieuwe YALFEST, in de studio's in Aalsmeer. Fantastisch, want ik ben in 10 minuten daar vanaf mijn huis! Ik heb er dus nu al heel veel zin in! Vanaf 1 mei kun je je kaartje kopen.

De goodiebag was er een die goed gevuld was. Er zat één boek in: de laatst uitgegeven door Blossom Books (De Afstand tussen jou en mij) of de eerst volgende uitgegeven door Best of YA (Riders). In die van mij zat De Afstand. Ik ben er heel blij mee, maar ik ben ook weer heel benieuwd naar Riders. Dus dat wordt naar de winkel over 2 weken :-). Verder zaten er nog veel bookish papieren in, een schaapjessleutelhanger en mexx geurtjes. Oh, natuurlijk ook de bookplates van alle aanwezige auteurs! Ik heb ze gelijk in de boeken geplakt. Een gezellige dag, een heerlijke lunch en een mooie locatie. Dat was YALFEST 2016!



Wat jij ook op YALFEST? Wat vond je ervan?

Liefs,
Monica

1 opmerking:

  1. Ik was er ook, en vond zelf de workshop ook nogal tegenvallen. was blij dat die filmpjes niet werkte XD. Zelf helaas geen andere activiteiten kunnen doen omdat er nogal grote rijen stonden. maar verder wel gezellig en ben lekker bezig in Raiders

    BeantwoordenVerwijderen