zondag 17 april 2016

De YA avond bij Boekhandel Haasbeek in Alphen a/d Rijn!

Haaaaaaaai boekliefhebbers,

Vrijdag 15 april was er in Boekhandel Haasbeek een YA avond. Van 19:00 tot ongeveer 21:30 kon je binnen boeken bewonderen, auteurs spreken, signeren, praten met andere boekenfans, een boekpresentatie bijwonen, op de foto en natuurlijk workshops volgen.



















Om 19:00 precies stapte ik de deur binnen en zag gelijk een groepje boekbloggers staan. Ik haalde mijn kaartje op en ging er gezellig bij staan, wachtend op de start van de avond. Daar stond ik dan met mijn Hunger Games tasje.


(Credits to Kirsten ^)



De grap was, dat ik helemaal niet heb opgemerkt dat er workshops zouden zijn. Super jammer natuurlijk, maar aan de andere kant had ik nu even tijd om de boekhandel te verkennen en met Esther Walraven te kletsen, auteur van Daan & Nadia. Zij is echt een fantastisch leuke vrouw! Toen bleek dat zij psychologie geeft op de universiteit en ik pedagogische wetenschappen studeer (wat ontzettend veel overlap heeft met psychologie), hadden we ineens veel gespreksstof en de minuten tikten weg. Ik liet mijn exemplaar van Daan & Nadia door haar signeren en ging met haar op de foto.




De boekpresentatie van Jen Minkman had een flinke opkomst. Haar nieuwste boek, Het Boek van Voorheen, gaat over Leia en Walt, twee personen die ieder aan de andere kant van een eiland wonen. Het eiland wordt gescheiden door de Muur. De twee groepen weten niets positiefs over elkaar te vertellen, maar dan komen Walt en Leia elkaar tegen en blijkt de waarheid een verpletterend effect te hebben op beiden. Wil je mijn recensie alvast lezen? Klik hier!




Toen ben ik even langs de workshops gelopen en heb ik mijn gewonnen boek opgehaald. Een Engelse thriller. Die is voor mijn vriend ;-) De workshops waren lekker vol en iedereen deed enthousiast mee. Je kon overal aanschuiven, ook als je je niet had ingeschreven voor die workshop. Ik ging daarom maar lekker bij Emmy erbij zitten voor haar blog workshop.




Na een intensieve, maar zeer leuke avond werd er afgerond. Iedereen kon zijn of haar goodiebag ophalen, nog even iedereen gedag zeggen en dan lekker naar huis. Eenmaal thuis bleek het een goedgevulde goodiebag te zijn :-)!



Het is zeker voor herhaling vatbaar! Nu op naar YALfest!

Ben jij ook naar de YA avond geweest? 

Liefs,
Monica

4 opmerkingen:

  1. Oké die foto waarin ik glimlach met mijn bakkie thee, die is goud waard hahahaha, was gezellig Monica!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah ja fantastisch. Beter dan de 'spontane' foto's van Gert de fotograaf. Was zeker gezellig :)

      Verwijderen
  2. Ik vind die foto van jou en Esther echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen