zondag 10 april 2016

Blogger Recognition Award - over het ontstaan van mijn blog

Halloeeee!

Ik werd door Rowan getagd voor de Blogger Recognition Tag! Super leuk, ik doe graag tags! Hij gaat over het ontstaan van mijn blog. Ben jij benieuwd? Ik zal je vertellen waar de wortels van My Perfect Book Life liggen :)

Regeltjes
- Nomineer 15 andere bloggers voor deze award
- Besteed een blogpost aan deze award, inclusief bijbehorende afbeelding! Vertel hoe je met je blog bent begonnen en geef twee tips aan nieuwe, beginnende bloggers
- Bedank degene die je heeft genomineerd en link naar zijn/haar blog
- Voeg een link toe naar de originele Edge of Night post, zodat iedereen de oorspronkelijke regels kan teruglezen

























Hoe is mijn blog ontstaan?

Het was eind mei 2014. Ik zat met vriendin Maaike buiten in de tuin in het zonnetje lekker te lezen, tot ik ineens riep: 'eigenlijk zouden we onze boekenliefde moeten delen!' Waarop Maaike zei: 'jaaaa, maar hoe dan?' Tot die tijd volgde ik een aantal boekenblogs op Bloglovin',  dus ik opperde het idee om op een blog over boeken te schrijven. Maaike vond het een fantastisch idee en het begin stond.

Maar ja. Een idee heb je al snel, maar dit ter uitvoering brengen is weer wat anders. Zo ging er een maand overheen dat we er niks mee deden. Begin juli was er nog geen blog. Ik vond dit wel jammer, want ik was heel serieus over het idee. Daarom besloot ik er vaart achter te zetten en mogelijke blognamen te bedenken. Na een boel namen die al in gebruik waren verder ('Love Books', 'Bibaboeken', etc.) kwam ik met My Perfect Book Life. We wilden een Engelse naam, zodat iedereen kon begrijpen wat de blogtitel betekent. En tja een perfect boeken leven, dat klinkt goed toch?

Zo gezegd zo gedaan. Na overleg met Maaike werd op 13 juli 2014 My Perfect Book Life geboren. Onze eerste post lees je hier! Trots als we waren met een eigen blog, veranderden we de lay-out en begonnen we als gekken te lezen. Zo erg, dat we vergaten om recensies te schrijven. We gingen beiden op vakantie en tot 22 augustus bleef de blog onaangeroerd. Vanaf dat moment verschenen er artikelen en hielden we zelfs onze eerste winactie: een boekgerelateerd pakketje!

Ik nam het bloggen steeds serieuzer en ontving op ten duur zelfs recensie exemplaren van uitgeverijen. Lezen kreeg nu ook een doel (mensen vertellen wat ik er van vond) en dat vond ik super leuk! De bezoekersaantallen stegen en ik was zo trots: mensen die daadwerkelijk lezen wat je schrijft. Dat is toch fantastisch? Het oorspronkelijke idee voor deze blog was een soort dagboek: wij schrijven dingen over boeken die ons interesseren, niet om anderen te interesseren. Nog steeds is ons doel om uit eigen motivatie en interesses te schrijven.

Wel zijn er andere dingen veranderd. Maaike is iets minder actief geworden op de blog, wegens eigen redenen. Ik vind dit wel heel jammer, want zij schreef ook altijd super leuke artikelen, maar het was een beetje rommelig met z'n tweeën. Ik heb dus het roer overgenomen en probeer de blog in mijn eentje vol te houden. Tot nu toe gaat dat eigenlijk best goed. Maaike is niet volledig gestopt, zo af en toe schrijft zij een artikel als ik het heel druk heb, of als ze heel graag over iets wil schrijven.

Inmiddels zijn we bijna 400 blogposts verder en ik vind het nog steeds fantastisch om aan de blog te zitten. Het is geen 'hobby' idee meer, maar ik ben echt serieus eraan bezig. Ik had niet gedacht dat deze omslag zou komen (ik ben altijd een impulsief iemand, die vlak erna genoeg krijgt van het impulsieve idee), maar ik ben heel blij dat ik 1,5 jaar verder nog steeds op My Perfect Book Life actief ben!

Tags

En nu. 15 bloggers. Hier komen ze! (Sorry als je al getagd was :))
Joany
Iris
Carina
Judith
Dande Leander
Nanouk
Angelica
Anneke
Lindsey
Renée
Jaike
Femke
Miranda
Lyanne
Liz
Daan en Rens

Oké, het zijn 16 bloggers. Zij mogen van mij nu de tag invullen over het ontstaan van hun blog! Ik ben heel benieuwd! :)

Liefs,
Monica

2 opmerkingen:

  1. Ik blijf het leuk vinden om te ontdekken hoe een blog ontstaan is. Alleen daardoor al vind ik deze tag zo tof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa zeker. Is bij elke blog weer anders en daardoor heel leuk om te lezen :)

      Verwijderen