maandag 28 maart 2016

TAG: Young Adult Book Tag

Hi allemaal!

Afgelopen week werd ik door Jaike getagd voor de Young Adult Book Tag! Super leuk, want ik ben gek op tags. Ik nam de uitdaging dan ook met liefde aan en vulde hem vandaag in voor jullie!
















1. Wat is je favoriete personage uit een young adult boek?
Ik vind Vee uit de Hush Hush serie echt geweldig! Ze is ontzettend grappig, gevat en gek, maar tegelijkertijd ook heel behulpzaam, zorgzaam en toegewijd. Ik vind haar tof!

2. Welk young adult boek is naar jouw mening het beste verfilmd?
Ik vind Inwijding, het eerste deel van de Divergent serie, het best verfilmd. Ik vind een verfilming goed als ze trouw blijven aan het boek en dat was in het geval van Inwijding zeker zo. Ik kan een film wat niet lijkt op het boek ook goed vinden, maar dan alleen als ik ze los bekijk. Een verfilming heet niet voor niets een verfilming, dat moet het boek zijn in beelden in plaats van letters.

3. Hoeveel delen zou jouw ideale young adult serie tellen?
Ehm. Ik blijf dan toch bij drie. Als het er twee zijn wil je meer, maar als het er zes zijn dan houdt het je tegen. Je moet dan zoveel delen aanschaffen en lezen, daar begin je niet zo snel aan. Ik niet althans.

4. Wat is jouw favoriete young adult van Nederlandse bodem?
Ik was aangenaam verrast door Gebroken van Jennifer Mellink. Dat vond ik echt een heel goed boek. Pakkend, spannend en zelfs gruwelijk.

5. Welk young adult boek wordt naar jouw mening ondergewaardeerd?
Niet zozeer ondergewaardeerd, maar meer onderbelicht: Girlpower van Robin Benway. Het was het eerste young adultboek wat ik las. Het gaat over drie meiden (April, May en June) die ieder een bijzondere gave hebben (April kan de toekomst zien, May kan onzichtbaar worden en June kan gedachten lezen). Ik vond dit een heel erg leuk boek, dusssssss lezen :-)!

6. In welke fictieve wereld (uit een young adult boek) zou jij wel een dagje willen doorbrengen?
Ja dûh, Zweinstein. In de wereld van Harry Potter. Lijkt me echt super leuk! Of in Narnia, al is het maar om de hele dag door mijn kledingkast heen en weer te lopen. Zou zo leuk zijn als die poort het nou eindelijk eens deed.



7. Welk young adult personage heb je het meeste hekel aan?
Oef. Ehm. Vaak aan de slechterik in het boek, maar dat is logisch. Wel had ik aan Nora (kom ik weer met mijn Hush Hush) een hekel in het tweede boek. Ze reageerde zo ontzettend dom en overdreven dat ik het boek gewoon vervelend vond beginnen.

8. Waar koop je meestal young adult boeken?
Meestal in de boekhandel of op bol.com. Hoewel ik heel graag wil dat boekhandels blijven en daar boeken wil kopen in plaats van online, hebben de boekhandels bij mij in de buurt niet altijd de nieuwste boeken of een heel uitgebreid assortiment. Dat maakt dat ik ze dan op bol.com bestel.

9. Welk onderwerp zie je het liefste terug in young adult boeken?
Magie. Ja, echt wel. In de meeste young adult boeken komt er wel iets van magie terug, maar dit vind ik ook het leukst. Ik ben gek op magie, sprookjes, fantasie... Ook vind ik liefde, een badboy en draken fantastisch :)

10. Van welk young adult boek moeten ze van jou echt een film maken?
Van de Test trilogie van Joelle Charbonneau! Jaaaaaa. Ik las die boeken en ik zag het gewoon voor me in filmvorm. Hoe tof zou het zijn als die zou worden verfilmd? Naaaaah, te gaaf.

Bedankt Jaike voor de tag! En natuurlijk tag ik ook een paar bloggers. Deze tag is erg leuk, en de 10 vragen mogen nu worden ingevuld doooooor:

Vivian (thebookreview.nl)
Zwartraafje
Jolien (daisiesonbookshelves.com)

Ik weet niet zeker of jullie de tag al hebben ingevuld, maar bij dezen een nominatie :-)!

Liefs,
Monica

5 opmerkingen:

  1. Girlpower van Robin Benway is inderdaad een heel leuk boek! Net als haar andere boek, Bonustrack, trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaaa bedankt! Iemand die hem kent! :) Ik heb Bonustrack nog niet gelezen :o maar top dat je Girlpower kent!:)

      Verwijderen
  2. Jaaa ik wil ook echt zo graag dat de Test verfilmd wordt! Dat wordt sowieso echt gaaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor de Tag. Ik probeer hem er zo snel mogelijk ergens tussen te plannen. Momenteel staat de blogplanning nogal vol. ;) En meteen even iets helemaal anders ... Heb je misschien zin om is een keertje mee te doen aan het Blogger Vriendenboek?

    BeantwoordenVerwijderen