donderdag 24 maart 2016

Het leed dat tentamens heet

Hoi iedereen!

Zoals jullie hebben gemerkt was het stil op de blog de afgelopen week. Ik had deze week 4 tentamens en die waren best belangrijk. Ééntje in het bijzonder die mijn 'blijven-of-oprotten' bepaalde op de VU. 

Jullie kunnen wel begrijpen dat ik daardoor alles heb stilgelegd, een kluizenaar ben geworden en volledig ben gaan focussen op mijn tentamens.

En dit... Moest ik allemaal weten.



Dat was een niet leuke hoeveelheid. En het werd dus stil op de blog, maar ook van lezen is niet veel gekomen. Ik heb welgeteld twee hoofdstukken gelezen de afgelopen week. Mijn week ging van vroeg slapen tot vroeg op en leren, tot weer vroeg naar bed. Ik zag geen daglicht, ik had geen sociaal contact buiten whatsapp om en ik had geen andere hobby dan stampen, rekenen, oefenen en overhoren.

Hoe doe je dat zonder gek te worden? Plannen! 



En hard work pays off. Het belangrijkste tentamen, Meten en Diagnostiek, heb ik gehaald. Na twee jaar heb ik mijn propedeuse en kan ik niet meer van de Vrije Universiteit worden weggestuurd! Ik kan dus met zekerheid volgend jaar mijn derde jaar pedagogische wetenschappen doen en dat voelt natuurlijk heerlijk! Ook statistiek 2 (het moeilijkste tentamen) heb ik gehaald! De andere twee tentamens, neuropsychologie en pedagogische vragen in historisch perspectief, moet ik nog afwachten. Maar hé, ik blijf.  

Al het leren maakte van mij echt een zombie. Ik kwam alleen mijn grot uit om te eten of te plassen. Als ik dan uit m'n grot was zat ik met een duf hoofd en rode verhitte wangen te wachten tot ik weer puf had om door te gaan. 

Vandaag heb ik mijn laatste tentamen achter de rug en ik ben ontzettend blij. Echt even rust nu. Niet meer denken. Niet meer stampen. Gewoon lezen en niets doen. Ik ben dus weer helemaal klaar om de blog op te pakken en weer leuke artikelen te schrijven! 

Hoe maak jij toetsweken/tentamenweken mee? Heb jij ook dat zombiegevoel?  

P.s. Laten we maar snel een winactie doen om het goed te maken, hè? ;)

Liefs,
Monica 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten