dinsdag 8 maart 2016

Harry Potter en de Geheime Kamer - J.K. Rowling

Hallohomora! (ha ha),

Ik heb ook deel 2 gelezen van de Harry Potter serie. In mijn recensie van deel 1 bekende ik nog nooit de boeken te hebben gelezen, en nu ga ik ze ook allemaal doen. De tweede film is mijn favoriet dus ik was echt heeeeeel blij toen ik het tweede boek ging lezen!



Waar gaat Harry Potter en de Geheime Kamer over?
Na een verschrikkelijke vakantie bij zijn gemene oom en tante gaat Harry Potter naar de tweede klas van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Maar alleen al om daar te komen blijkt een ware heksentoer te zijn, waarbij een vliegende auto Harry en zijn vriend Ron uitkomst biedt. Na alle avonturen van vorig schooljaar denkt Harry zich rustig aan zijn lessen Toverdranken, Verweer tegen de Zwarte Kunsten en zijn favoriete sport Zwerkbal te kunnen wijden. Maar dan hoort hij een mysterieuze stem, vinden er aanslagen plaats en ontdekt hij een wel heel bijzonder dagboek...

Ah ja. Dit is gewoon fantastisch. Het verhaal van dit tweede deel uberhaupt is geweldig, maar ook de dingetjes die hier in het boek weer extra zijn en niet in de film zijn meegenomen. Ik bedoel, een geestenfeestje bij Haastonthoofde Henk, fantastisch. 

Toen ik het boek had moest ik eigenlijk als eerste heel erg lachen. Ik heb de film duizend keer gezien en dat stuk met de basilisk is echt heel spannend en gruwelijk. Het duurt best een tijdje en Harry is terecht heel moe na zijn ren en klim partijen. Hij was paar keer bijna dood en het was een heus gevecht - en dan komt het boek. De basilisk komt op harry af, hij mist één keer en de keer erna: raak, BAM dood. Ik zat al te kijken naar hoe weinig pagina's er nog te gaan waren en hoeveel ik wist dat er nog moest gebeuren (met in mijn hoofd natuurlijk de film). En toen was het echt een 'hap-slik-weg' scène. Ik vond het zo grappig. 

Dit was ook het geval bij het opzoeken van Aragog. In de film moeten ze de spinnen echt aan de kant toveren om in de auto te komen en de auto start niet. In het boek kwam de auto aan, ze stappen in, auto rijdt uit zichzelf weg. Haha. Dat is zo'n tegenvaller. Wat actie betreft kan het boek zeker iets leren van de film. 

Toch was het boek wel weer een toevoeging op wat ik wist en kende uit de film. Namen die ik nu herkende en waarvan ik in de film niet zag dat het twee keer om dezelfde persoon ging (Joost van Huffelpuf bijvoorbeeld). En in het boek lees je natuurlijk de naam en herken je die later weer.

Kortom: het boek was super leuk om te lezen en zeker de stukken die niet in de film zijn gekomen. En de actie delen met de twee monsters waren gewoon om te lachen. Wat ik ook wel weer kan waarderen. 

Ik geef dit tweede deel wederom 5/5 sterren, het is tot nu toe nog steeds mijn favoriete deel ;-)

Wat vond jij van deel 2?

Liefs,
Monica 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten