donderdag 11 februari 2016

Recensie: Girl online: On Tour - Zoë Sugg (Zoella)

Heyy!

Ik ben de afgelopen paar dagen lekker ziek geweest. Mijn lichaam was de griep aan het bestrijden en daarom was het wat stil op de blog. Maaaar vandaag weer een recensie!

Laatst las ik Girl Online on Tour uit. Het eerste boek van februari. Ik heb Girl Online (deel 1) nog niet gelezen, maar nu wel dus deel 2. Ik was wel aan het twijfelen of dat een goed idee was, maar ik vond het wel een uitdaging dus ik sloeg het prachtige hardcover boek van Best of YA open en begon te lezen over de wereld van Penny en rockster Noah.


Waar gaat dit boek over?
Penny heeft een geheim: onder de alias Girl Online blogt ze over schooldrama"s, jongens, haar
rare, chaotische familie en de paniekaanvallen die ze sinds kort heeft. Wanneer alles alleen maar
slechter lijkt te gaan, stuurt haar familie haar naar New York. Daar ontmoet ze de knappe en
gitaar tokkelende Noah. In Girl Online: On Tour gaat Penny mee met Noah's tour door Europa. Een super leuke mogelijkheid natuurlijk, maar ook een test voor de relatie. Onverwacht heeft Noah het super druk, waardoor Penny weinig aandacht krijgt. En bovenal krijgt de tour ook een nare wending...

Ik had dus zoals gezegd het eerste deel, Girl Online, niet gelezen. Ik stapte daarom volledig blanco in het verhaal en wist niets af van de personages of van eerdere gebeurtenissen. En ik was..... aangenaam verrast!

Het boek begon lekker herkenbaar: de zomervakantie die aanbreekt na de laatste toets. Niemand die meer concentratie heeft voor de toets en het liefst gelijk de zon in wilt rennen. Voor Penny is het een hele leuke zomervakantie: ze mag mee op tour met haar vriendje en bekende rockster Noah! Hij heeft een Europatour en Penny ziet het al helemaal voor zich om lekker lang met haar vriendje te zijn.

Echter blijkt op de tour de tijd samen tegen te vallen. Noah is telkens ergens anders nodig en de geplande dagjes uit gaan steeds maar niet door. Penny zegt er niks van, Noah moet zich immers focussen op zijn tour, maar het steekt haar wel. Ze voelt een aandachttekort en dit blijft zich maar opstapelen...

Het is een heerlijk vrolijk en vlot lezend boek! De personages zijn leuk en herkenbaar, de gebeurtenissen zijn fijn beschreven en de sfeer zit erin. Mijn favoriete personage is Elliot (Wiki). Hij is een heerlijke gay-jongen die alles geweldig kan beschrijven, veel kennis heeft van eigenlijk alles en altijd klaar staat voor zijn BFF Penny. 

Het hele boek draait om de tour en beroemde mensen. Penny voelt zich een beetje misplaatst daar en dat kan ik mij best voorstellen. Noah voelt zich schuldig dat hij niet veel aandacht overhoudt voor Penny, maar wil tegelijkertijd vol voor zijn rocksterbestaan gaan... En dit kan nog wel eens clashen.

Het verhaal is leuk, echt een filmconcept. Naast het Tour gedoe speelt er ook een spannende draad: Penny krijgt 'fan'mail waarin ze door iemand wordt bedreigd het uit te maken met Noah of anders... 
Dit geeft net even een extra toevoeging aan het verhaal. 

Toch voelde het verhaal niet helemaal naar wens. Het moment dat er een twist in het verhaal komt loopt het naar mijn mening allemaal een beetje mweh. Kansen die toevallig ineens voorkomen, dingen die gebeuren. Ik kan er niet teveel over vertellen zonder te spoilen, maar dat vind ik gewoon een minder deel aan het boek.

Al met al is het wel een heerlijk vermakelijk boek, met toch wat ergerpuntjes en puntjes die gek voelen. Ik geef het boek 4/5 sterren!

Hartelijk bedankt uitgeverij van Goor, Best of YA, voor het opsturen van dit recensie exemplaar! 

Titel | Girl online on Tour 
Auteur | Zoë Sugg / Zoella 
Uitgeverij | Best of YA
Uitgave | hardcover
Prijs | €16,99
Pagina's | 312
ISBN | 9789000347131

Liefs,
Monica 

1 opmerking:

  1. Ik word ook naar dit deel steeds benieuwder! Vond het eerste deel namelijk wel heel goed

    BeantwoordenVerwijderen