zondag 21 februari 2016

Evenement: YAA!

Hoi allemaaaaal!



















Gisteren was het YAA (young adult Almere) evenement! Ik was erbij en ik heb het super naar mijn zin gehad!

Ik was al om half 1 in Almere om lekker bij Lindsey te chillen en haar boekenkast aan te gapen. Toen gingen we om 2 uur op het station Emmy ophalen en lekker met z'n drieën taart eten! 

Lekker bij Sweet Unique een red velvet cake met witte chocola :)) mmmmm


Toen even een winkeltje in met allemaal comicbooks, funko pops, Pokémon stickers en zooooveeeel meer :) 

En toen was het tijd om te beginnen met de voorbereidingen van YAA. Alles werd klaargezet en de mensen stroomden binnen. Wauw wat een opkomst :D
Ik ontmoette mijn naamgenootje Monica van Booknuts en dat was gelijk een feestje!



Iedereen kreeg een nummertje en zo gingen we alle tafels af. Ik begon bij nummer 6, vraag het de boekblogger met onze eigennnn Emmy


Haar kon je alles vragen over bloggen, vormgeving, boeken, pikante verhalen... Nou ja bijna alles kon je vragen ;-) 

Bij de volgende tafel (7) kregen we een exclusieve video te zien van schrijfster Joelle Charbonneau, bekend van de Test trilogie en Nodig. Erg leuk is zij gewoon!


Tafeltje nummer 1 kwam daarna (er waren maar 7 tafels dus toen gingen we naar het begin). Hier zat schrijfster Mara Li, bekend van de Eiland in de Mist serie. Ze las een stukje voor uit haar boek en beantwoordde alle vragen.


Natasja van Storm Publishers zat ernaast en voegde hier en daar wat toe aan de antwoorden van Mara Li. Een erg leuke tafel om langs te gaan ;-)

Tafel nummer 2 was gereserveerd voor Jeroen van Unen, bekend van zijn boek Nachtuilen. Ik had Jeroen al voor de ronde gesproken en had gelijk een klik met hem. Ik was daarom blij dat ik bij zijn tafeltje aankwam. Het leukste van zijn antwoorden was toch wel dat de titel van zijn boek (Nachtuilen) wel een beetje gebaseerd is om hemzelf, aangezien hij altijd 's nachts schrijft! 


Toen de 10 minuten om waren ging ons groepje weer verder naar de volgende stop: Lotte van Blossom Books en Jessie Kuup namens uitgeverij Unieboek!


Ontzettend leuk om ze te spreken over van alles en nog wat. Het werd een heerlijk luchtige ronde, meer een gesprek dan een Vraag-Antwoord ronde en dat was erg fijn :-)

Toennnnnn door naar Buddy Tegenbosch! Buddy is de schrijver van Oog om Oog, wat inmiddels zeer bekend is. Het prachtige eye-catcher boek (witte kaft met blauwe randen) is zeer gewild onder alle boeklovers. Je kon hem allerlei vragen stellen. Naast Buddy zat Katja Blauw, namens uitgeverij Unieboek. Ook haar kon je vragen stellen. Hartstikke leuk zo die twee kwebbels naast elkaar ;-)


En toen was het tijd voor de laatste stop, bij Margaretha van Andel, bekend van haar eerdere boek 'Ik' en haar pas uitgegeven boek 'In Transit'. Samen met iemand van de uitgeverij zelf (Lemniscaat) vertelde Margaretha over haar boeken.


Bij de laatste 'bel' was ons laatste rondje klaar. Het was tijd voor de boekenruil en tijd om te signeren, foto's maken, praten, boeken kopen, etc. :-) 

Ik heb drie leuke boeken veroverd!


Faye en Sean van Thirze
Rode letters van Emmy
Marina van Kim

:) blije Monica 

Lekker even kletsen en natuurlijk mijn boek laten signeren van Oog om Oog!



Helaas had ik van de andere schrijvers de boeken niet (mee). Maaaaar dat komt nog wel een keer goed! 

Toen kwam er nog..... Een prijsuitreiking! Een aantal boeken werden verloot, boekenpakketten en zelfs 2 kaartjes voor de film 'The 5th Wave'! Helaas viel ik niet in de prijzen, maar de opkomst was dan ook zo groot! :) 

Het was een leuke dag, ik heb een hoop leuke mensen ontmoet en ik hoop dat hier nog een staartje aan komt ;-) Lindsey en natuurlijk ook Linde, top geregeld! 

Was jij ook bij YAA? 

Liefs,
Monica 

4 opmerkingen:

  1. Oh, die taart. Nu heb ik daar helemaal zin in gekregen. Best wel grappig dat die foto me het meeste bijblijft terwijl het verder zo'n leuk evenement lijkt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah ja taart was lekker :)) dat was het lichtpuntje van de hele dag :P

      Verwijderen
  2. Okay, ik ben dus jaloers op dat taartje. Het was inderdaad leuk zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen