zaterdag 2 januari 2016

Top 10 boeken/series van 2015!

Hii!

2015 is weer voorbij. Jeetje wat ging het toch snel. Het was een superleuk jaar waarin ik voor mijn doen ontzettend veel heb gelezen! Ik las maarliefst 102 boeken! Echt veel natuurlijk, maar hier zaten wat leuke boeken bij, maar ook boeken die mij (totaal) niet bevielen. Maar we gaan ons focussen op de leukste boeken. Wat is mijn top tien geworden van boeken die ik heb gelezen in 2015?

1. De Touching Juliette serie













In 2015 las ik de hele serie. Het is echt geweldig! Wil jij de recensies lezen? Klik dan hieronder op de titel!

Vrees Me
Verwoest Me
Breek Me
Versplinter Me
Vertrouw Me

2. De Test serie - Joelle Charbonneau















Deze serie is echt gaaf! Als deze boeken zouden worden verfilmd zouden dat echte hits worden! Voor de recensies, weer klikken op de titels!

De Test
De Studie
Het Examen

3. Firelight serie - Sophie Jordan















Deze serie is ook suuuuperleuk! Ik las alle drie de delen dit jaar en ben helemaal verliefd. Het is een serie over draken en jaaaa I'm in love.

Firelight #1
Firelight #2
Firelight #3

4. Het programma - Suzanne Young



















Een serie die ik dit jaar helemaal heb ontdekt is Het Programma. Het eerste deel vond ik geweldig en ik hoop binnenkort aan het tweede deel te beginnen!

Het programma

5. Val en Verlossing



















Een serie die dit jaar eindigde is de Grisha serie. Het einde is echt een spektakel en ik vind het een top laatste deel! Gelukkig is List en Leugens uitgebracht, dit boek is ook een boek over de Grisha, maar niet in deze reeks. Zo blijft de Grishawereld toch nog even voortbestaan!

Val en Verlossing

6. In de ban van de Wolf



















Een boek wat nog een beetje in het zonnetje mag worden gezet is In de Ban van de Wolf van Christine Charliers. Het is een hele mooie fantasy over een meisje die in een wolf kan veranderen. Ik heb dit met veel plezier gelezen! Chapeau Christine!

In de ban van de Wolf

7. Opstand



















Vorig jaar las ik Inwijding al, het eerste deel uit de Divergent reeks. Dit vond ik een GEWELDIG boek! Dit jaar las ik Opstand en Samensmelting. Hoewel Samensmelting goed was en ontroerend, was Opstand AMAZING. Dit deel knalde alles, dus verdient een speciaal plekje!

Opstand

8. Rode Koningin - Victoria Aveyard



















Dit is echt even een favorietje! Wat een fijn boek, ik kan niet wachten op het volgende deel!

Rode Koningin

9. IJs & Steen



















Vorig jaar las ik Water & Vuur waar ik helemaal wild van was. IJs en Steen was weer gigagoed en ik wil dat volgende deel NU hebben!

IJs & Steen

10. Door de Zombiespiegel - Gena Showalter



















Ik las de hele White Rabbit Chronicles dit jaar, maar deel 2 sprong er voor mij uit. Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik gewoon de hele serie in het zonnetje wil zetten. Het is gewoon leuk!

Door de zombiespiegel 

Dit is mijn top 10 van 2015! Wat vinden jullie? Terecht of onterecht? En welke boeken waren volgens jullie GE-WEL-DIG? ;-)

Liefs,

Monica

2 opmerkingen:

  1. De Touching Juliette serie staat er bij mij ook zeker tussen! En ik ben nog steeds zó benieuwd naar Rode Koningin en Water & Vuur!

    BeantwoordenVerwijderen