zaterdag 30 januari 2016

The Coloured Book Tag!

Hi allemaal!

Vandaag op MyPerfectBookLife de Coloured Book Tag! Ik werd getagd door Rowan van MyPinkFairytale en toen reageerde ik op haar post met 'Ik ga hem binnenkort doen!' Nou, ehm. Dat was zegmaar twee maanden geleden *oops*. Maar desalniettemin ga ik hem doen, want het is een hele leuke tag! Let's go.




















Take a seat.


Geel: een boek waarbij je heel gelukkig werd



Ik word van heel veel boeken blij, maar dat past niet allemaal op de foto. Ik heb daarom besloten om van de laatst gelezen boeken er twee te kiezen waar ik heel blij van werd. Zo vond ik Rebel heel gaaf en ook van Hush Hush stond ik te springen :) 

Roze: een iets té zoetsappig boek


Ik vind zoetsappig geen probleem, al was dit tussen Ash en Meghan natuurlijk wel een beetje kleffiebeffieXXLtothemax.


Rood: een boek waar je ‘boos’ om werd dat je hem had gelezen


Pfffff. Samensmelting... Dat einde was gewoon, nee. Gewoon nee. 
En vuur, ik vond het gewoon jammer dat hij me minder pakte dan het eerste deel en daardoor uren dagen en weken leek te duren.

Groen: een boek dat je graag buiten leest/je een zomers gevoel geeft


Girlpower is een heerlijk boek met een zomerse cover. Dit boek heb ik ook in de zomer gelezen, dus brengt mij een zomers gevoel. Hetzelfde geldt voor mijn reis met Jake, wat een heerlijk typisch zomerboek. 

Blauw: een boek/personage waarbij je je het best kon inleven


Zowel bij de Edelsteen trilogie als bij de Divergent serie zat ik helemaal in het boek. Wat een gave series!!! <3

Bruin: je grootste miskoop
Oef. Ik heb wel wat miskopen gehad, maar die geef ik weg. Ik ga die niet in mijn boekenkast zetten, want dat is zonde van de ruimte. Zo gauw kan ik 'meisje, 15, mooi maar maf' van Sue Limb bedenken en 'knuffel mij!' van Paige Toon. Er zijn er ongetwijfeld meer, maar die heb ik uit mijn hoofd gebant ;-)

Wit: een boek dat je moest hebben maar nog niet hebt gelezen


Dat is de Academicus vampyrus serie. Ik moest die toen gewoon in huis halen, maar ik heb ze nog niet gelezen.. :(

Oranje: een typisch Nederlands boek


Deze boeken zijn ook van Nederlandse auteurs, maar hebben ook echt Nederlandse aspecten. Van de etniciteitkloof, tot iPhone gekte, tot Vlieland. Nederland it is!

Paars: een boek met veel fantasie


In mijn kast staan veeeeeel fantasie boeken, omdat ik dat het meest lees, maar ik heb speciaal 2 paarse boeken gekozen. Deze zitten helemaal vol met fantasie; heerlijk! 

Zwart: een spannend boek dat je hebt gelezen


Ik lees niet zo vaak thrillers, maar gebroken was ontzettend spannend en een beetje gruwelijk. En ook fantasy boeken kunnen heel spannend zijn, dat bewees de Cirkel!

Dit was de coloured booktag! Je mag hem zelf natuurlijk overnemen als je hem leuk vindt. Het is al tijd terug dat deze in de rondte ging, dus ik weet niet wie hem wel en niet heeft gehad. Maaaaar van 1 iemand weet ik het, dus die tag ik bij deze: LINDSEY van Burnmybook! <3

Liefs,
Monica

2 opmerkingen: