dinsdag 19 januari 2016

Recensie: Silber 3 - Kerstin Gier

Finallyyyyy had ik Silber 3 in mijn handen en kon ik de finale lezen van deze super leuke serie. Was het einde van deze serie gaaf? Saai? Tof? Onbevredigend? Fantastisch? Lees het hieronder!

Waar gaat Silber 3 over?
Liv Silber heeft drie problemen. Eén: ze heeft gelogen tegen Henry. Twee: haar droomavonturen worden steeds gevaarlijker. Drie: Livs moeder en Graysons vader willen in de zomer trouwen.
Terwijl Arthur de geheimen van de droomwereld heeft ontrafeld en daarmee onherstelbare schade kan aanrichten, heeft Moker, de boze grootmoeder van Grayson, allerlei ideeën over de bruiloft, die nogal verschillen van die van de bruid. En wat voert psycho-dromer Anabel eigenlijk in haar schild? Liv moet alles op alles zetten om deze dreigende catastrofes tegen te houden en ondertussen proberen om haar vriendje niet kwijt te raken…
Ik blijf die covers van Kerstin Gier fascinerend vinden! Echt woehw! Maar het gaat natuurlijk ook om het verhaal.

Silber is echt een hele leuke serie. Ook dit derde deel begint meteen in de Silber-sferen en is daardoor gelijk leuk. De personages zijn superleuk en het dromenverhaal blijft mysterieus. In dit deel gaat Mia op zoek naar wie Secrecy is, maar komt ze er ook achter hoe het werkt met het dromengedoe. Ik vind het leuk dat Mia in dit deel een grotere rol speelt, want zij is echt een superleuk kind.

Arthur vormt nog steeds een dreiging. Alleen is hij nu niet enkel in de droomwereld een dreiging, maar ook in de echte wereld kan hij nare dingen bereiken. Zo heeft hij ontdekt hoe hij mensen kan manipuleren in de droomwereld zodat ze in de echte wereld iets uitvoeren wat hij heeft bedacht. Die mensen kunnen zich na hun actie niets meer herinneren van wat ze hebben gedaan, maar het loopt uiteen van schaamtemomenten tot pogingen tot moord en nog veel meer. Erg griezelig allemaal natuurlijk en Liv, Henry en Grayson moeten hun uiterste best doen om Arthur te kunnen tegenhouden.

Dan is er ook nog Annabel, de psychiatrische ex-vriendin van Arthur. Zij houdt haar psychiater, Senator de Dood, opgesloten in de droomwereld. Ook dit willen Liv, Henry en Grayson oplossen.  Ze vinden een nieuw geheim hoofdkwartier in de droomwereld in de droom van de overbuurvrouw van Henry.

En naast deze gebeurtenissen is er ook nog het verhaal van de bruiloft van Liv en Mia's moeder met Florence' en Grayson's vader.  Kortom: er gebeurt een boel in dit boek!

En toch als uiteindelijk de ontknoping volgt, ben ik niet helemaal tevreden. Er wordt een hoop opgelost zo wordt ontdekt wie de Tittle-Tattle blog schrijft (wie Secrecy is), worden de problemen opgelost met Arthur, Annabel en de bruiloft.

Maar toch blijft het hele droomgedoe wat vaag nog. Waarom zij naar die droomwereld kunnen, wat het doel ervan is en waarom alleen zíj en niet zomaar iedereen daarheen kan, dat blijft uit. En dat terwijl je natuurlijk het meest nieuwsgierig bent naar hoe dat allemaal in elkaar zit en waarom ze dat kunnen. Dat is een beetje jammer. Ook gaat het in de serie over een demon en hoe dit uiteindelijk wordt opgelost vind ik ook een beetje slap. Het einde is een beetje open, wat aanzet geeft tot eigen fantasie, maar ook een beetje onaf voelt.

Maaaaar desalniettemin was het een heerlijk boek om te lezen. Het leest vlot weg en is in de heerlijke sferen zoals je die van Kerstin gewend bent.

Silber is een serie die je in je hart sluit, om er nooit meer uit te laten

Ik geef het derde en laatste deel van deze serie 4/5 sterren!